BARCELONA, 8 juny (EUROPA PRESS) -
La segona edició del congrés Design is Future, emmarcat a la Barcelona Design Week (BDW), ha tancat aquest dimecres i ha superat en un 30% l'assistència de l'any passat, amb la participació de més de 300 empreses i professionals, que han debatut sobre el paper del disseny en l'empresa i la societat.
Segons ha informat Barcelona Centre de Disseny (BCD) en un comunicat, aquest esdeveniment --creat i organitzat per BCD i Toormix-- ha estat un punt de trobada, intercanvi de coneixement i debat per a empreses, entitats i professionals de tot el món, i ha contribuït a definir un nou paper per als dissenyadors.
Una de les idees exposades a les conferències és que els dissenyadors tenen la responsabilitat de liderar molts dels grans reptes actuals, posant èmfasi en l'impacte del disseny a l'àmbit social i la millora de la qualitat de vida de les persones.
Els participants han donat a conèixer casos d'èxit i exemples que demostren que el disseny ja s'ha integrat en la cultura empresarial de les grans corporacions i de moltes pimes i start-ups que tenen en aquesta disciplina la clau de la seva estratègia.
Alguns dels exemples els han aportat dissenyadors d'empreses internacionals i nacionals com Doug Powell (IBM), Chris Moody (Wolff Olins), Laszlito Kovacs (WeTransfer), Miquel Ballester (Fairphone) i Ed Gillespie (Futerra).
Design is Future ha organitzat també tallers liderats per experts i professionals de diversos àmbits en què s'han tractat temàtiques relacionades amb les tres àrees principals del congrés: la professió, l'empresa i la societat.