Publicat 27/06/2016 13:57

Damm va guanyar 92,3 milions el 2015, un 17,5% més, i incrementa un 5,5% la facturació

Fábrica De Damm En El Prat, Vista Aérea
DAMM

Acorda un dividend de 41 milions amb un pagament complementari de vuit cèntims per acció el 15 de juliol

BARCELONA, 27 juny (EUROPA PRESS) -

Damm va obtenir un benefici net consolidat de 92,3 milions d'euros el 2015, un 17,5% més que l'any anterior, mentre que la facturació del grup va avançar un 5,5%, fins a 963 milions, ha informat aquest dilluns en un comunicat després de la Junta General d'Accionistes, que ha aprovat els comptes i un dividend de 41 milions.

Tenint en compte el dividend ja abonat als accionistes, queda un dividend complementari de 0,08 euros bruts per títol que s'abonarà a partir del 15 de juliol, ha anunciat la companyia.

El grup cerveser, que va tancar l'any amb 3.125 treballadors, un 8% més, ha augmentat facturació a totes les seves divisions: cerveses i begudes, restauració i logística, amb un "fort impuls" de les activitats en els mercats internacionals, amb presència en més de cent països.

La bona climatologia del període d'estiu, que concentra el 40% de les vendes, ha estat un factor que ha afavorit el consum dels productes que comercialitza Damm.

Amb tot, ha apuntat que persisteix una "certa debilitat de la demanda afectada per un nivell de desocupació molt elevat que incideix directament en el consum" de les principals categories de producte en les quals opera el grup.

Els costos de producció han augmentat d'acord amb l'increment d'ingressos, tot i que el seu efecte s'ha limitat per millores en eficiència i productivitat i amb el descens dels preus d'algunes primeres matèries.

Les despeses generals d'explotació s'han situat per sobre de l'exercici anterior, sobretot per l'augment en activitats de màrqueting i patrocini per desenvolupar les marques i negocis del grup a Espanya i l'exterior.

CREIXEMENT

Damm ha recordat que el 2015 va invertir més de 60 milions d'euros a ampliar i modernitzar les seves plantes de Múrcia, el Prat de Llobregat (Barcelona) i Santarem (Portugal), així com a posar en marxa una nova fàbrica de Genoll i optimitzar l'eficiència dels centres d'Alfil Logistics i Pall-Ex Iberia.

Damm, que va deixar de cotitzar a borsa l'abril del 2015, va augmentar l'any passat la seva participació a Rodilla del 76% al 100%, apostant per una companyia que va augmentar un 7,4% la seva facturació fins a més de 92 milions.

L'empresa catalana també va consolidar Grupo Cacaolat, fruit de l'aliança de Damm i Cobega, i va captar negocis com la fabricació, distribució i comercialització de la cervesa Carling --líder al Regne Unit-- i dels tres envasaments Arizona a Espanya, i va acordar la distribució i comercialització de la cervesa Schöfferhofer, líder al mercat alemany.

L'estratègia d'internacionalització iniciada per la companyia el 2006 s'ha traduït en una activitat exterior amb un pes del 18% el 2015 --respecte del 2% el 2008-- i presència en 108 països.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés