Actualitzat 30/03/2017 02:17

Damm obre filials a la Xina i Suècia i ultima Xile i Austràlia

Ha invertit més de 50 milions en la seva internacionalització a l'últim lustre

BARCELONA, 23 oct. (EUROPA PRESS) -

Damm ha obert recentment filials a la Xina i Suècia i ultima establir-se també a Xile i Austràlia per reforçar la seva presència en els mercats exteriors, que ja suposen un 15% de la facturació total de la companyia.

En una entrevista d'Europa Press, el director d'Exportació de Damm, Guillem Castellà, ha explicat que el grup cerveser és present en 78 països, i 20 d'ells concentren el 90% de les vendes a l'exterior.

Un dels seus principals mercats és el Regne Unit, país que suposa un 7% de les exportacions i on Damm té un equip propi integrat per 30 persones per gestionar la seva afermada presència en bars i restaurants i també en el canal de l'alimentació: "Estrella Damm és la cervesa rossa de moda a Gran Bretanya".

Damm també té personal propi en altres dels seus principals països, com el Canadà i els Estats Units, on controla el 40% del seu importador United States Beverage.

Així, el grup cerveser utilitza a una cinquantena de persones entre les filials i el personal encarregat del departament d'exportacions a Barcelona.

"Som una petita marca global amb grans possibilitats fora d'Espanya. El nostre recorregut és enorme", ha afirmat Castellà, i és que el desembarcament de Damm en nous mercats s'ha vinculat al concepte d'estil de vida mediterrani i també a la marca Barcelona.

En aquesta estratègia s'emmarquen algunes celebracions culinàries com l'Estrella Damm Gastronomy Congress, amb edicions celebrades a Londres i Lisboa, o les 'masterclass' desenvolupades als Estats Units amb xefs de prestigi internacional com Joan Roca i Ferran Adrià, a més d'altres esdeveniments gastronòmics en països com Dubai.

El producte més comercialitzat internacionalment és l'Estrella Damm, que aglutina un 90% de les vendes, i també s'estan fent un forat la Inedit, de Ferran Adrià, i la Daura, la cervesa sense gluten més premiada del món: "Estrella Damm és la més venuda, però la Inedit i la Daura ens aporten prestigi".

Damm ha començat en l'aventura internacional el 2006, i any rere any ha anat sumant nous mercats, donant un gran salt en 2014, quan dels 30 nous mercats incorporats, 12 van pertànyer a l'Amèrica Llatina, on és present en països com Xile, Uruguai, Costa Rica, Paraguai, el Brasil, Cuba, Guatemala, El Salvador, Panamà, el Perú, l'Argentina i Mèxic.

Damm ha invertit en la seva aposta per la internacionalització més de 50 milions d'euros els últims cinc anys, i ara, després de ser present en la majoria de països, la companyia treballa per potenciar la seva xarxa de distribuïdors.

OPORTUNITATS INTERNACIONALS

Preguntat si la companyia estudia entrar com a soci en alguna empresa estrangera, Castellà ha sostingut que Damm està interessada en oportunitats al Regne Unit i els Estats Units, principalment, tot i que actualment no existeixen negociacions.

El grup cerveser, fundat en 1876, té 17 marques de cervesa, com Estrella Damm, Voll Damm i Free Damm, a més de les marques d'aigua mineral Veri i Fuente Liviana, i participa en altres empreses d'alimentació com Cacaolat, Rodilla i Ebro Foods.

Damm va obtenir un benefici net consolidat de 92,3 milions d'euros en 2015, un 17,5% més que l'any anterior, mentre que la facturació del grup ha avançat un 5,5%, fins a 963 milions.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés