Publicat 20/12/2016 13:52

El Ctesc avala la T-Mobilitat i demana avançar en la integració tarifària de totes les ATM

BARCELONA, 20 des. (EUROPA PRESS) -

El Consell de Treball Econòmic i Social de Catalunya (Ctesc) ha qualificat d'"oportunitat estratègica" la creació de la T-Mobilitat, el nou sistema tarifari integrat basat en la tecnologia de validació sense contacte que permetrà passar de la banda magnètica al xip, i ha demanat avançar en la integració tarifària de totes les Autoritats Territorials de Mobilitat (ATM).

En el seu dictamen sobre el Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020, el Ctesc ha considerat que el Govern ha de debatre amb els agents econòmics i socials el finançament del servei públic de transport, les zones tarifàries, els títols socials, els usos recurrents i la revisió periòdica de preus, i per la transcendència d'aquests canvis l'organisme demana ser consultat sobre aquesta qüestió.

A més, i de manera transitòria mentre que no estigui operatiu el nou model, que es preveu implantar finalment a Barcelona i les sis corones metropolitanes el 2017 --la previsió inicial era 2016--, el Ctesc ha demanat avançar "més decididament" en la integració tarifària dels diversos serveis públics de transport de cadascuna de les ATM.

PEATGES

En matèria de peatges, el Ctesc recorda que la Llei de Mobilitat del 2003 estableix que el sistema de peatges a les autopistes ha de convertir-se en instrument regulador i de gestió de la mobilitat, especialment a les zones de congestió, i complementari del transport públic.

La Llei també indica que s'han de donar els mecanismes necessaris perquè el transport públic col·lectiu de superfície estigui exempt de peatges, i tenint en compte que aquests mecanismes "no s'han aplicat de manera íntegra, el Pla hauria de preveure la seva implantació o compensació".

CORREDOR VANDELLÒS-TARRAGONA

Sobre el nou corredor ferroviari Vandellòs-Tarragona ha indicat que aquest podria deixar sense servei una part de l'actual línia R16 de Rodalies, afectant municipis com Salou i a centres d'activitat com PortAventura.

En aquest sentit, ha plantejat que s'analitzi l'incloure dins del Pla de Transport de Viatgers de Catalunya 2020 l'opció que "aquest tram mantingui i millori l'oferta del servei de transport de persones i mercaderies en aquesta zona a través d'una nova adjudicació del servei".

AEROPORT DE BARCELONA

Pel que fa a les parades a l'Aeroport de Barcelona dels serveis de transport que depenen de la Direcció General de Transport i Mobilitat de la Generalitat, ha apuntat que "no existeix una delimitació concreta i ordenada d'andanes, ni una senyalització concreta de la zona de parades".

També ha indicat que els horaris de les diverses línies no són prou visibles, i ha considerat necessari que el Pla inclogui aquesta situació i l'ordeni.

Finalment, el Ctesc ha sostingut que l'estació d'autobusos de Girona, "tenint en compte que Adif no ha executat el projecte inicial --que soterrava el tren d'alta velocitat i el convencional--, s'ha vist perjudicada amb una reducció de l'espai d'operació que cal solucionar".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés