Publicat 14/06/2016 18:42

La Costa Daurada (Tarragona) preveu més turistes aquest estiu

Playa
DAVID RAMOS

TARRAGONA/BARCELONA, 14 juny (EUROPA PRESS) -

La Costa Daurada preveu superar aquest estiu l'afluència de turistes del 2015, segons les previsions dels allotjaments de la zona, que aquest any han invertit uns 50 milions d'euros a millorar les seves instal·lacions.

Així, els hotels han destinat uns 35 milions a renovar-se, i els càmpings 15, i són optimistes després de la tendència dels primers cinc mesos de l'any, si bé mantenen una "actitud prudent", han exposat en un comunicat després de presentar la temporada a Barcelona.

Fins al mes de maig, l'ocupació als establiments hotelers de Salou, Cambrils i la Pineda ha estat del 46,7%, respecte del 44,3% del 2015, i la Costa Daurada en total ha registrat 4.576.580 pernoctacions, un 9% més que el mateix període del 2015.

Per a aquest any, dos factors tenen especial importància: la recuperació del mercat nacional per la millora econòmica i la inestabilitat de països competidors d'Espanya, com Turquia, Tunísia i Egipte, que fa que el turisme internacional se centri molt més a Espanya.

Els hotels observen un increment d'aquells mercats que acostumen a comprar amb més antelació com són el britànic, l'irlandès i el belga, segons ha explicat el president de l'Associació Hotelera Salou-Cambrils-la Pineda, Xavier Roig.

El secretari de l'Associació d'Apartaments Turístics de la Costa Daurada, Quim Cristià, ha augurat que la temporada alta --de mitjan juny a primers de setembre-- anirà bé i les ocupacions seran lleugerament superiors a les del 2015, amb unes previsions del 75-80% el juliol (70% en 2015) i 90-95% l'agost (89% el 2015).

Pel que fa als càmpings, la presidenta de l'Associació de Càmpings de Tarragona i Terres de l'Ebre, Berta Cabré, ha assenyalat que s'espera que continuï la recuperació del mercat nacional, que ja des del 2013 recupera pes, i el manteniment dels mercats internacionals, sobretot francès i holandès.

La Costa Daurada es reivindica com a destinació de turisme familiar i destaca que té PortAventura World, i alhora veu en el projecte BCN World una ajuda per "crear nous al·licients".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés