Actualitzat 31/08/2014 13:12

El Corte Inglés va elevar el seu benefici un 6,2% el 2013

El Corte Inglés de Lisboa
EL CORTE INGLÉS

MADRID, 31 ago. (EUROPA PRESS) -

El Corte Inglés va elevar el seu benefici un 6,2% el seu últim exercici fiscal, entre març del 2013 i febrer del 2014, fins a 174,3 milions d'euros, de manera que trenca la seva tendència de cinc anys de caigudes, marcades per la crisi econòmica, i aposta per al futur pròxim de manera decidida per donar el salt internacional.

Aquest és el repte que el president del grup, Isidoro Álvarez, ha formulat en el discurs als accionistes del grup on ha fet una crida a seguir apostant per la "innovació" per iniciar la seva expansió internacional.

"La direcció de la companyia seguirà promovent iniciatives d'innovació i estímul amb l'inestimable cooperació dels nostres proveïdors. I espera donar el pas de la internacionalització en un temps raonable", ha indicat el directiu, la companyia del qual té centres a Espanya i Portugal (Lisboa i Porto).

Álvarez no ha revelat el 'full de ruta' d'aquest pla d'internacionalització que El Corte Inglés pretén abordar una vegada sanejat el seu balanç i passat el rubicó de la crisi.

"Durant l'últim trimestre s'ha observat una lleu evolució positiva del consum, que ha tingut escàs impacte en els comptes que presentem. En els últims mesos, l'economia espanyola s'ha anat recuperant de mica en mica, tot i que encara segueixen existint dificultats", ha subratllat Álvarez. Fonts de la companyia han explicat a Europa Press que les línies de negoci del grup estan en positiu des del mes d'octubre passat.

La junta d'accionistes de la companyia ha aprovat aquest diumenge l'informe de gestió i resultats amb un volum de negoci que s'ha reduït un 1,8%, fins a 14.292 milions d'euros.

El benefici brut d'explotació (Ebitda) es va mantenir estable en 728,2 milions d'euros, mentre que els fons propis van arribar als 8.894 milions d'euros, fet que suposa un increment del 0,5% respecte a l'any anterior.

A més, en aquest període el grup ha mantingut l'ocupació, amb una plantilla de 93.300 treballadors (el 94% amb contractes indefinits), uns 3.000 menys que l'any passat, en la seva major part per jubilacions o terminació de contractes temporals.

D'altra banda, el gegant dels grans magatzems ha fet durant aquest exercici una inversió de 404 milions d'euros, un 22% menys, respecte dels 570 milions d'euros de l'exercici anterior. Una inversió destinada a projectes, reformes i condicionaments de centres comercials amb l'objectiu de mantenir els nivells de qualitat i servei que caracteritzen el grup, així com millores tecnològiques i instal·lacions.

LÍNIES DE NEGOCI.

Per línies de negoci, El Corte Inglés Grans Magatzems, Hipercor i Viatges El Corte Inglés es mantenen com les línies que aporten més al benefici consolidat del grup, representant el 87% de l'activitat actual.

El format de gran magatzem, el que millor ha resistit l'adversa conjuntura econòmica, va elevar el seu benefici un 3,9%, fins a 275 milions d'euros i les seves vendes van caure un 1,2%, fins a 8.441,4 milions d'euros, mentre que Hipercor va registrar un benefici de 7,3 milions d 'euros, però les seves vendes van caure un 8,1%, fins a 1.716,3 milions d'euros.

La companyia ha explicat que a l'àrea d'alimentació i gran consum "s'ha reforçat la política de màxima competitivitat amb la revisió permanent de preus tant de frescos com d'ultramarins, drogueria i perfumeria, el que ha donat bons resultats de la mateixa manera que a la resta del grup".

Per la seva banda, Viatges El Corte Inglés va mantenir una posició ferma tot i que el seu benefici va caure un 16%, fins a 34,7 milions d'euros, mentre que les seves vendes van ascendir un 1,7% fins a 2.277,5 milions d'euros.

RECONVERSIÓ DELS OPENCOR

Respecte a les botigues de proximitat, Supercor, que van incrementar la venda per metre quadrat, han tancat amb un augment de les vendes del 10,2%, fins a 466,03 milions d'euros, i s'erigeix com un format que segueix tenint recorregut a Espanya.

Opencor, subjecte a un procés de reconversió, ha tancat amb un benefici de 20,3 milions d'euros, un 0,9% menys respecte a l'exercici anterior, mentre que les vendes van caure un 39,7%, fins a 149,69 milions d'euros. Fonts de la companyia han indicat a Europa Press que és previsible pensar que aquest format anirà desapareixent aquest any tot i que quedaran les botigues que segueixin sent rendibles per al grup.

Per la seva banda, la cadena especialitzada en bricolatge, decoració, jardí i projectes de cuines i banys, Bricor, ha reduït les seves pèrdues en un 23,2% fins a 11,9 milions d'euros, a causa que el sector de la construcció està afectat per la falta de consum d'aquests béns tot i que defensa les vendes gràcies a la seva implantació en centres urbans, on actualment té 21 botigues en les ciutats.

Altres àrees de negoci que van aportar beneficis han estat la del grup d'assegurances (40,26 milions d'euros), l'òptica (4,7 milions d'euros), la informàtica (20,5 milions d'euros) i la financera, que ha tancat amb un benefici de 32,86 milions d'euros i va finançar clients per import de 6.610 milions.

IMPULSA LA INTERNACIONALITZACIÓ DE SFERA

Sfera, la cadena de moda i de complements del grup, va continuar registrant bons resultats a l'últim exercici. La línia tèxtil va elevar el seu volum de negoci un 21,2%, fins a 164,06 milions d'euros, mentre que va registrar un benefici de 22,14 milions d'euros respecte dels 10 milions d'euros de l'exercici precedent.

El creixement de la línia de moda es deu a l'enfortiment dels valors diferencials, així com una bona relació qualitat-preu. Durant 2013 s'ha completat la renovació i el redisseny del 90% de les botigues, creant espais, córners i zones definides per millorar l'experiència de compra.

Sfera ha mantingut una política decidida i prudent d'expansió, que li ha permès inaugurar quatre noves botigues a Espanya i sis a Mèxic, on al llarg del pròxim exercici seguirà expandint-se. A més, ha obert franquícies al Perú i va signar un acord amb el grup saudita Al Hokair per obrir punts de venda a l'Aràbia Saudita.

SANEJAMENT DEL BALANÇ

El president del grup ha destacat que amb el refinançament de deute escomès el 2013 i l'emissió de bons, el grup "aconsegueix una major flexibilitat i una millora de la seva estructura financera" i ha recordat que també s'han adoptat "les normes internacionals d'informació financera de la Unió Europea" en l'elaboració dels comptes anuals consolidats.

Álvarez ha destacat també l'"esforç col·lectiu" dels seus treballadors que ha permès "la incorporació constant de marques, productes, serveis i espais atractius com la consolidació del Gourmet Experience".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés