Publicat 27/09/2016 17:39

La congestió del trànsit en els accessos de Barcelona va créixer un 28% el 2015

Vista De Barcelona Desde Collserola. Contaminación.
EUROPA PRESS

BARCELONA, 27 set. (EUROPA PRESS) -

El Racc ha alertat aquest dimarts que la congestió del trànsit a Barcelona va créixer un 28% el 2015, d'acord amb l'augment del 3% de la mobilitat pel repunt de l'economia, després que en l'última dècada el trànsit hagi caigut un 9% i la congestió un 51% sobretot a causa de la crisi.

Per això, un estudi del Racc ha alertat que si no s'articulen "mesures urgents" com més aviat millor, la congestió incrementarà un 50%, i va arribar a nivells previs a la crisi amb la pèrdua de competitivitat econòmica i afectació en la qualitat de l'aire, ha informat en un comunicat.

"El recent repunt econòmic està generant increments de volum de trànsit que poden fer tornar a mitjà termini a l'escenari de forta congestió dels anys previs a la crisi", ha alertat l'entitat.

PÈRDUA DE 685 EUROS ANUALS

Al voltant de 200.000 persones que accedeixen diàriament a l'àrea metropolitana de Barcelona --des d'una ràdio d'aproximadament 30 quilòmetres-- pateixen retencions de trànsit, "una situació comuna en totes les ciutats europees i que provoca un gran perjudici als usuaris".

Per culpa de les retencions en els accessos de la ciutat, els usuaris perden 52.000 hores diàries, el que equival a 12,8 milions anuals d'hores perdudes, amb un cost de 137 milions d'euros --equivalents al 0,1% del PIB de Catalunya-- i 685 euros per persona a l'any.

ALGUNES PROPOSTES

El Racc proposa més oferta i qualitat del transport públic, i inclou la reclamació al Ministeri de Foment de les inversions compromeses en Rodalies, i la millora del trànsit amb la creació del Bus-Vao Baix cost, l'ampliació i millora de l'accés i seguretat als 'park&ride' i la gestió del velocitat variable, entre d'altres.

Sobretot, la congestió en els dies laborables es produeix en les quatre entrades a Barcelona: la A2 (de Pallejà a Barcelona); la B-23 (de Molins de Rei a Barcelona); la C-58 (de Terrassa a Barcelona), i la B-20 nord (de Montgat al Nus de la Trinitat).

També superen un alt volum de trànsit en els dies laborables les vies transversals com les rondes o la AP-7 (des Del Papiol a Mollet).

LES RONDES, EL VALLÈS I EL LLOBREGAT

El corredor d'entrada a Barcelona més congestionat és el del Vallès Occidental --la C-58 de Terrassa a Barcelona--, mentre que les dues rondes són les vies amb congestió diària recurrent de tot l'àmbit metropolità.

Els corredors de les Rondes, Vallès Occidental i Baix Llobregat concentren prop del 80% de la congestió, segons l'estudi del Racc, i el 62% de la congestió és de sis hores que es concentren de les 7 a les 10 hores i de les 17 a les 20 hores --al 36% en la franja de matí, especialment entre les 8 i les 9 hores--.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés