Actualitzat 04/01/2016 09:50

La confiança del consumidor tanca el 2015 en màxims històrics després de pujar 2,8 punts al desembre

Sueldo, dinero, billete de 500 euros
PIXABAY

MADRID, 4 Gen. (EUROPA PRESS) -

La confiança del consumidor va pujar 2,8 punts el mes de desembre passat en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 107,4 punts, de manera que aquest indicador ha tancat l'exercici 2015 en un nou màxim històric, segons les dades publicades aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

   Aquest avenç de l'indicador s'ha degut a la millora tant de les expectatives com de la percepció dels consumidors sobre la situació actual.

   En concret, l'indicador d'expectatives va créixer 4,7 punts el mes de desembre passat, fins a un màxim històric de 119,6 punts, mentre que l'indicador de situació actual va progressar un punt i es va situar en 95,2 punts.

   L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i l'ocupació, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, i es considera que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés