Publicat 04/05/2015 09:31

La confiança del consumidor puja 1,4 punts l'abril i supera un nou màxim

MADRID, 4 maig (EUROPA PRESS) -

La confiança del consumidor ha repuntat a 1,4 punts el mes d'abril en relació amb el mes anterior, fins a situar-se en 101,8 punts, a causa de la millor valoració que fan els consumidors de la situació actual, ja que l'indicador d'expectatives ha experimentat un retrocés d'1,1 punts en el quart mes de l'any.

El resultat d'abril suposa un nou màxim en la sèrie de l'indicador de confiança del consumidor, que per segona vegada consecutiva aconsegueix situar-se per sobre dels 100 punts, segons les dades publicades aquest dilluns pel Centre d'Investigacions Sociològiques (CIS).

L'augment de la confiança l'abril es deu al repunt de l'indicador de situació actual en 3,9 punts, fins a 91 punts, nou màxim històric. Aquesta evolució és el resultat de la millor valoració que fan els consumidors de la situació actual de les llars (+4,9 punts), de la feina (+4,3 punts) i, en menys grau, de l'economia (+2,7 punts).

Per contra, les expectatives dels consumidors han empitjorat 1,1 punts l'abril, fins a 112,6 punts, com a conseqüència de la baixada en 3,7 punts de les expectatives de les llars, ja que les referides al mercat laboral han augmentat 1,1 punts i les relacionades amb la situació econòmica han romàs estables.

L'ICC recull mensualment la valoració de l'evolució recent i les expectatives dels consumidors espanyols relacionades amb l'economia familiar i la feina, amb l'objectiu d'anticipar les seves decisions de consum. L'indicador recull valors d'entre 0 i 200, considerant-se que per sobre de 100 la percepció és positiva i per sota, negativa.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés