Publicat 11/01/2016 13:40

Comerciants de Barcelona valoren positivament la campanya nadalenca

Nochebuena cena de Navidad
NOCHEBUENA/CORDON PRESS

BARCELONA, 11 gen. (EUROPA PRESS) -

La Fundació Barcelona Comerç i la Confederació de Comerç de Catalunya han valorat positivament la campanya nadalenca, que ha registrat una pujada de les vendes entorn al 4% respecte al Nadal de l'any anterior.

En declaracions a Europa Press, el president de la Fundació Barcelona Comerç, Vicenç Gasca, ha assenyalat que la campanya ha estat molt bona: "Parlem d'una pujada del 4% accentuada perquè la gent disposa de més renda, les expectatives són més optimistes i existeix un poc més de feina".

Les associacions de comerciants han destacat l'aspecte positiu d'una campanya de Nadal més llarga --va començar el 27 de novembre amb el Black Friday i va acabar el 5 de gener, vigília de Reis-- i la pujada de determinats sectors.

El secretari general de la Confederació de Comerç de Catalunya, Miguel Ángel Fraile, ha repassat els principals sectors beneficiats: "Aquesta campanya s'ha anticipat i hem notat una pujada en equipaments per a la llar, joguines, alimentació i, en últim moment, roba".

D'altra banda, Gasca ha explicat que el top manta no ha ajudat, asseverant que "si es gasta al top manta, és lògic pensar que ja no es gasta el mateix en altres comerços", mentre que Fraile creu que és més un problema d'imatge i de qualitat de l'espai públic i no tant de vendes.

TRASLLAT DE BARGELONA

Després del trasllat a L'Hospitalet de Llobregat (Barcelona) de la pista de gel de plaça Catalunya 'Bargelona', que pretenia dinamitzar el comerç a la ciutat, Fraile ha sostingut: "Si la pista hagués continuat al centre de Barcelona hagués millorat les xifres a la zona, ja que la substitució d'un tipus de públic per un altre no ha fet millorar les vendes".

Alhora, Gasca ha admès que, tot i que no és quantificable l'afectació, la pista de gel era important per al sector: "'Bargelona' era l'acte central de la campanya de Nadal, i existia un intercanvi entre els comerços que donaven tiquets per a la pista i la pista donava tiquets per a descomptes en comerços, i això era una relació que beneficiava a tots".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés