Publicat 22/06/2017 18:21

CNMC diu que la restricció a la competència en el taxi a l'AMB crea un sobrepreu del 12,3%

BARCELONA, 22 juny (EUROPA PRESS) -

Les restriccions a la competència en els serveis de taxi a l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) van ocasionar el 2016 un sobrepreu d'un 12,3% i van generar una pèrdua anual en el benestar dels consumidors de, com a mínim, 61,4 milions d'euros.

Així s'extreu d'un informe econòmic que s'adjunta a la demanda presentada per la Comissió Nacional dels Mercats i la Competència (CNMC) i admesa per l'Audiència Nacional contra alguns articles del Decret 314/2016 del 8 de novembre de la Generalitat, que determina les condicions de contractació i comercialització de serveis de taxi i el règim jurídic de l'activitat de mediació, ha informat la CNMC en un comunicat aquest dijous.

L'organisme defensa que les condicions que fixa la Generalitat per contractar serveis de taxi a través d'apps i altres sistemes "no són necessàries ni proporcionades", i no s'adeqüen al principi de simplificació de les càrregues per als operadors, inclosos en els articles 5 i 7 de la Llei de la Garantia de la Unitat de Mercat (LGUM).

Amb el recurs contenciós-administratiu, la CNMC considera que el decret català implica un "obstacle a la competència efectiva" als mercats i és contrari als principis de regulació econòmica eficient.

En concret, el Decret regula l'activitat de mediació en la contractació i la comercialització de serveis de taxi urbà i interurbà, ja sigui mitjançant emissores de radiofreqüència, sistemes de telefonia, aplicacions informàtiques per a dispositius fixos o mòbils, i altres sistemes anàlegs.

El text estableix que les empreses que funcionin com a plataformes en línia per reservar taxis i qualsevol altra que pretengui desenvolupar activitats de mediació hauran de comunicar prèviament la seva activitat a l'Administració, tenir condició de persona jurídica i disposar d'un local físic obert al públic o d'un sistema telemàtic d'atenció al client.

Un altre dels requisits és que hauran de tenir un nombre mínim de llicències vinculades a la seva aplicació en línia, que determinarà l'Administració en funció del nombre de taxis que hi hagi a la localitat.

A més, les plataformes hauran de portar un registre amb les dades anuals que identifiquin cada servei: dia, hora, destinació, dades del taxista que ho realitza, número de llicència, mòbil de l'emissora i qualsevol altra petició del client.

La plataforma haurà d'obtenir l'autorització del titular de la llicència de taxi corresponent per cedir les dades personals a l'Administració i tenir contractada una pòlissa d'assegurança de responsabilitat civil.

Finalment, les associacions professionals de taxistes hauran de constituir en el termini d'un any des de l'entrada en vigor de la norma una societat mercantil, societat laboral o cooperativa per gestionar aquest tipus de plataformes o qualsevol altra modalitat de servei de mediació en la contractació de taxis.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés