Publicat 11/05/2016 14:29

Ciutadans gastarà en campanya entre un 10 i un 15% menys que a les eleccions de desembre

José Manuel Villegas, de Ciudadanos, en el Congreso
EUROPA PRESS

MADRID, 11 maig (EUROPA PRESS) -

Ciutadans es compromet a gastar en la pròxima campanya electoral entre un 10 i un 15% menys que el que va gastar en els comicis generals del 20 de desembre, una decisió que ha pres després de constatar la falta d'acord entre els diferents partits per reduir el cost de les eleccions.

En roda de premsa al Congrés després de la reunió mantinguda aquest dimecres pels partits, el vicesecretari general de C's, José Manuel Villegas, ha lamentat que, malgrat la "voluntat sincera de tots" d'estalviar diners als espanyols, no s'hagin pogut pactar mecanismes concrets per a aconseguir-ho.

Així i tot, s'ha mostrat convençut que la campanya per a les eleccions del 26 de juny serà "la més austera de la democràcia espanyola en els últims temps".

Villegas ha assegurat que Ciutadans ja va aplicar aquesta austeritat el desembre perquè va gastar "tres vegades menys que el PP i gairebé la meitat que el PSOE". Segons les dades facilitades per les mateixes formacions, el PP va utilitzar 12,2 milions d'euros en la campanya, el PSOE 8,6 milions, C's 3,8 milions i Podem 2,9 milions d'euros.

ELIMINAR PUBLICITAT EXTERIOR I MENYS DESPESA EN 'MAILING'

El també diputat ha explicat que Ciutadans encara està tancant el seu pressupost de campanya, però que la idea és que sigui entre un 10 i un 15% inferior al que es va gastar en els anteriors comicis.

Pretenen reduir-lo, per exemple, eliminant la publicitat exterior, de manera que no instal·laran banderoles, ni tanques, ni mupes, cosa que a més creuen que contribuirà que la campanya resulti "menys invasiva" per als ciutadans.

Alhora, la formació d'Albert Rivera limitarà la despesa del 'mailing' a 0,15 cèntims per enviament, respecte dels 0,18 que estableix la llei, per aconseguir amb això un estalvi "milionari". En la reunió d'aquest dimecres, C's no ha aconseguit convèncer altres partits per fer un enviament conjunt de la propaganda electoral a les bústies dels espanyols.

Fins ara, Ciutadans preveia mantenir el pressupost de l'anterior campanya, ja que argumentava que llavors ja es van ajustar el cinturó, i defensava que eren el PP i el PSOE els que havien de retallar les despeses.

Villegas ha indicat que esperaven la trobada d'aquest dimecres per veure si finalment s'arribava a un acord, i al constatar el fracàs de la negociació han decidit assumir els seus propis compromisos d'estalvi.

Finalment, ha advocat per donar una més importància als debats electorals en aquesta campanya, tant entre els candidats a la Presidència del Govern espanyol com a sectorials. Segons la seva opinió, és un mecanisme "més eficient i barat" que la publicitat estàtica perquè els ciutadans coneguin les propostes i els punts de vista de cada partit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés