Publicat 30/01/2015 16:13

El CDRA defensa "circumstàncies objectives" per fer de Spanair l'aerolínia del Prat

Ricard Font y Matías Alonso, en la comisión de Spanair
EUROPA PRESS

BARCELONA, 30 gen. (EUROPA PRESS) -

El president del Comitè de Desenvolupament de Rutes Aèries (CDRA) de Barcelona, Ricard Font, ha defensat aquest divendres que hi havia "circumstàncies objectives" per apostar perquè Spanair es convertís en l'aerolínia de bandera de l'Aeroport de Barcelona i aportés més connectivitat a la capital catalana a través d'aliances amb altres companyies de llarg ràdio.

Així ho ha dit a la comissió d'investigació sobre Spanair celebrada al Parlament per determinar si van existir responsabilitats polítiques en la fallida de la desapareguda aerolínia, que va cessar operacions el 27 de gener del 2012 i que va rebre prop de 200 milions de recursos públics.

En resposta a les interpel·lacions de l'oposició, especialment de C's i ICV-EUiA, sobre si realment creu que l'operació de Spanair tenia possibilitats de tenir èxit, Font ha sostingut que el potencial turístic, de negocis i de càrrega eren fets objectius que invitaven a pensar que havia potencial per crear una companyia d'abast intercontinental.

Spanair formava part de l'aliança Star Alliance, de la qual també és membre l'alemanya Lufthansa, que en aquell moment buscava tenir un segon aeroport de connexió al sud d'Europa: "Això era un fet objectiu que feia pensar que era possible que una companyia intercontinental pogués tenir aquí una base".

L'estratègia llavors passava perquè Spanair s'aliés amb una altra companyia de llarg ràdio que aportés més connectivitat a l'Aeroport de Barcelona, com es va intentar també amb Qatar Airways, si bé aquesta aerolínia va abandonar les negociacions quan la UE va obrir els dubtes sobre si els més de 200 milions de recursos públics es podien considerar ajudes d'Estat.

Font ha admès que aquesta estratègia no va donar bons resultats i el CDRA l'ha canviat i aposta ara per mantenir reunions periòdiques amb aerolínies internacionals per conèixer els seus plans de futur i oferir els serveis que ofereix l'Aeroport del Prat, amb l'objectiu d'incrementar la trentena de destinacions intercontinentals directes dels quals disposa Barcelona.

Font, que actualment també és secretari d'Infraestructures i Mobilitat del Govern, ocupava en el moment de la fallida de Spanair el càrrec de director de Transports i Mobilitat i no estava llavors al capdavant del CDRA.

El CDRA està compost pels membres d'Aena, la Generalitat, l'Ajuntament de Barcelona i la Cambra de Comerç de Barcelona, i té com a objectiu augmentar la connectivitat de l'Aeroport; entre les rutes més perseguides destaquen Seül, Tòquio, Chicago i San Francisco.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés