Publicat 16/05/2016 11:46

Catalunya mostra la seva oferta enogastronòmica al '#SomGastronomia Tour' de Milà

BARCELONA, 16 maig (EUROPA PRESS) -

LAgència Catalana de Turisme ha organitzat el '#SomGastronomia Tour', que promou el turisme enogastronòmic a Bordeus (França), Londres (El Regne Unit), Madrid, Frankfurt (Alemanya), Estocolm (Suècia) i Milà (Itàlia), on es farà aquest dimarts.

La Conselleria d'Empresa i Coneixement ha explicat aquest dilluns que la ciutat italiana acollirà prop de seixanta mitjans de comunicació italians, que viuran l'experiència gastronòmica de la mà del col·lectiu 'Cuina de l'Empordanet'.

L'esdeveniment gastronòmic, que a cada país que l'acull té la col·laboració d'un patronat de turisme i un col·lectiu de cuina, s'emmarca dins de les accions promocionals de l'Any de la Gastronomia i l'Enoturisme.

Algunes de les activitats que s'han organitzat són un mercat, on els assistents podran adquirir productes de la Costa Brava i de Catalunya que aprendran a elaborar, així com un 'showcooking' amb el periodista gastronòmic Marc Bolasco i un sopar amb degustació de productes catalans i diferents vins.

Un dels objectius és que el públic aprengui a cuinar amb els productes i veure quines "similituds i diferències hi ha en la manera de cuinar-los a Itàlia", han anotat.

El secretari d'Empresa, Joan Aregio, assistirà al Tour a Milà acompanyat del director de l'Agència Catalana de Turisme, Xavier Espasa, el director del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Ramon Ramos, i el delegat de la Generalitat a Itàlia, Luca Bellizi.

REGIÓ EUROPEA DE LA GASTRONOMIA

Aquest any Catalunya ha rebut la distinció 'Regió Europea de la Gastronomia 2016' i l'Agència Catalana de Turisme ha declarat el 2016 com Any de la Gastronomia i l'Enoturisme.

Els seus responsables han destacat que els objectius són "reivindicar la gastronomia com a element identitari de la destinació catalana, posicionar Catalunya com a destinació enogastronòmica de referència als mercats internacionals, i donar a conèixer entre el públic català l'enorme varietat i qualitat del turisme enogastronòmic".

Per aconseguir aquests objectius, es portaran a terme més de 150 accions, a les quals destinarà una partida pressupostària de dos milions d'euros.

Els mercats prioritaris són França, El Regne Unit, Alemanya i Espanya i, en un segon nivell, el Benelux, Països Nòrdics, Itàlia i els Estats Units.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés