Publicat 25/05/2016 19:51

Castella i Lleó supera Catalunya com la primera comunitat en fabricació de vehicles

Mario Armero (Anfac)
ANFAC

MADRID, 25 maig (EUROPA PRESS) -

Castella i Lleó ha superat Catalunya com la Comunitat Autònoma espanyola que més vehicles va fabricar durant els quatre primers mesos del present exercici, segons ha indicat el vicepresident executiu de l'Associació Espanyola de Fabricants d'Automòbils i Camions (Anfac), Mario Armero.

Armero, que va fer aquestes declaracions en el marc de la jornada 'Estratègia en l'activitat il·legal en la reparació de vehicles' a Valladolid, va afirmar que la comunitat castellana va tancar els quatre primers mesos de l'any amb 218.857 vehicles fabricats, fet que suposa un creixement del 45%, que quadruplica la taxa mitjana nacional.

Aquesta Comunitat Autònoma disposa de cinc factories dels grups Renault, Nissan i Iveco, que ja han fabricat la meitat del volum registrat durant l'any passat a Castella i Lleó. Així, la regió copa el 21% del total de vehicles fabricats a Espanya, respecte del 18% de Catalunya i al 15% de Galícia, que ocupa la tercera posició.

TALLERS IL·LEGALS

D'altra banda, el president de l'Associació Nacional de Venedors de Vehicles a Motor, Reparació i Recanvis (Ganvam) va indicar, en l'acte en el qual van participar Anfac, Ganvam, la Guàrdia Civil i la Junta de Castella i Lleó, que aquesta regió concentra el 12% de les reparacions il·legals que es realitzen a tot Espanya.

Aquestes dades reflecteixen la manera com la competència deslleial, sorgida per un consumidor molt sensible al preu i a un parc automobilístic molt envellit, "agreuja la ja per si mateixa difícil situació que travessen els tallers legalment establerts".

Ganvam va explicar que els tallers han vist reduïts els seus ingressos els últims anys per l'augment de l'antiguitat del parc, amb una mitjana d'11,6 anys, fet que genera menys reparacions i de menys import. A més, ha indicat que la caiguda de les vendes també ha rebaixat un 50% la quota dels vehicles de menys de cinc anys des del 2008, que són els més rendibles per al centre de reparació.

Davant de la proliferació dels tallers il·legals, Ganvam, Anfac i la Guàrdia Civil col·laboren de manera activa amb la finalitat d'acabar amb aquesta pràctica, i aconsegueix el tancament d'uns 240 negocis clandestins al territori nacional en els últims dos anys.

Des de Ganvam van demanar al Govern entrant que intensifiqui les actuacions contra aquesta activitat il·legal, que, a més de perjudicar el medi ambient per la incorrecta gestió de residus, deixa desprotegit el consumidor i provoca una pèrdua de recaptació d'Hisenda de 240 milions d'euros anuals en impostos i la Seguretat, de 112 milions d'euros anuals en cotitzacions socials.

"El nostre principal objectiu és defensar i protegir fèrriament els interessos dels tallers que compleixen amb totes les normatives. Això és una caçera de bruixes. Del que es tracta és que no hi hagi impunitat davant d'aquells que operen al marge de les regles del joc", ha afegit Sánchez Torres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés