Publicat 26/04/2016 12:44

Castella i Lleó impulsa Terra de Sabor per conquistar nous mercats

Presentación en Alimentaria de 'Tierra de Sabor'
EUROPA PRESS

Crea cinc segells per vincular emocionalment la marca amb el consumidor

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT (BARCELONA), 26 abr. (EUROPA PRESS) -

La consellera d'Agricultura i Ramaderia de Castella i Lleó, Milagros Marcos, ha presentat aquest dimarts a Alimentaria, la fira d'alimentació i begudes que se celebra al recinte Gran Via de la Fira de Barcelona, la nova estratègia de Terra de Sabor, el paraigua on s'agrupa el sector agroalimentari de la comunitat.

"Terra de Sabor ja s'identifica amb el territori, però volem que evolucioni, que passi d'estar del cervell als cors dels castellans i lleonesos", ha dit Marcos a la presentació.

L'objectiu és vincular emocionalment la marca amb la societat per fidelitzar els consumidors, si bé el "flanc més feble" per aconseguir aquest repte és la mida de les indústries que conformen la marca, i és que un 66% són micropimes.

"Necessitem incorporar un volum d'empreses amb més capacitat d'innovació i internacionalització. Hem de ser capaços de sortir a l'exterior amb els nostres productes sota el paraigua de Terra de Sabor", ha insistit Marcos.

Per millorar la presència de la marca als canals de distribució, fer-la més atractiva per al consumidor i portar-la a nous mercats, la Junta de Castella i Lleó ha decidit donar un pas més amb 'Més Sabor' i la creació de cinc segells de qualitat.

SEGELLS DE QUALITAT

Sota el segell Sabor Gurmet s'establiran criteris per accedir al Club Sabor Gurmet i es crearà un registre de productes que tindran una promoció especial; el segell Gust Social posarà en valor el compromís de la indústries agroalimentàries adherides amb les diferents entitats socials de la regió, i s'atorgarà una certificació del benefici social que podrà ser utilitzada amb fins fiscals per les dues parts.

El segell Sabor Saludable categorizarà els productes Terra de Sabor i determinarà els que són sense gluten i típics de la dieta mediterrània amb l'objectiu de promoure una alimentació saludable, i Gust Ecològic donarà un impuls per avançar en aquest tipus de productes, ja que actualment només un 2% dels cultius d'aquesta autonomia són ecològics i un 1% de la ramaderia: "Hi ha un potencial mercat molt important".

Finalment, Sabor Artesà fomentarà els aliments naturals produïts a l'àmbit rural, sobretot de manera artesanal, per als productes primaris que serveixin de base per a la indústria de transformació de Castella i Lleó.

CENTRES DE PROMOCIÓ I TAULA DE SABOR

Per donar suport a aquesta nova estratègia, s'implantarà una xarxa de centres de promoció de Terra de Sabor, que es preveu impulsar en col·laboració amb els diferents Grups d'Acció Local per fomentar l'ocupació i el desenvolupament del mig rural.

Aquests centres posaran en contacte les indústries amb la marca i vincularan l'ensenya amb el sector primari i amb la societat a través de tastos i visites a les indústries, coneixent l'origen dels articles i el seu procés d'elaboració.

A més a més, el pròxim dia 6 de maig es crearà la Taula de Sabor, integrada per experts a cadascun dels sectors que componen Terra de Sabor, que contribuiran a dinamitzar la marca.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés