Actualitzat 31/03/2017 13:15

La Cambra de Barcelona elabora el 'Pla Cuba 2017' per assessorar empreses

El document preveu la participació a quatre fires i l'organització de dues missions comercials

BARCELONA, 2 des. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Barcelona ha elaborat el 'Pla Cuba 2017', que ha presentat a la Setmana Mediterrània de Líders Econòmics amb l'objectiu d'assessorar les empreses que busquen "distribuïdors, clients, proveïdors o socis comercials" al país caribeny.

En declaracions a Europa Press, la directora d'Internacionalització de la Cambra de Comerç de Barcelona, Elisabeth Coll-Vinent, ha explicat que la institució ha decidit elaborar el pla per resoldre dubtes i preguntes de les empreses, que van començar a sorgir el 2015 com a conseqüència de l'obertura comercial de l'illa.

"Cuba és un país amb unes condicions d'accés al mercat singulars i nosaltres contribuïm a solucionar els dubtes de les empreses cas per cas", ha afirmat, i ha afegit que una d'aquestes particularitats és el fet que qualsevol empresa que desitgi operar a Cuba ha d'estar registrada a la Cambra de Comerç del país.

El pla està enfocat a empreses "d'una certa dimensió", i preveu la participació de la Cambra a quatre fires comercials i dues missions durant el 2017: una dedicada al sector de la construcció i una altra al de l'alimentació.

Els sectors prioritaris de la Cambra de Comerç a Cuba, recollits en el pla, són l'alimentació, l'hostaleria i el turisme, les energies renovables, el 'packaging' i les arts gràfiques, la construcció i la seguretat.

Coll-Vinent ha destacat que la Cambra de Comerç de Barcelona ha establert tres eixos prioritaris en aquest pla: els mercats disponibles a Cuba, l'assessorament per a la internacionalització de les empreses i la iniciació a l'exportació.

"Amb el 'Pla Cuba 2017' donem un pas endavant al país amb un ventall ampli de serveis i actuacions concretes en un mercat diferent als quals operem normalment", ha assegurat.

Entre aquests serveis es troben estudis d'intel·ligència competitiva, agendes de visites, missions comercials, diplomàcia corporativa, atenció preferencial en tràmits i identificació d'ajudes i estudis de mercat, entre d'altres.

La Cambra de Comerç de Barcelona no ha descartat elaborar més plans futurs per assessorar les empreses que vulguin operar a Cuba, sempre que continuï l'obertura comercial del país caribeny.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés