Publicat 02/01/2016 11:51

La Cambra de Barcelona destina 300.000 euros al comerç

BARCELONA, 2 gen. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Barcelona ha distribuït un total de 302.700 euros entre el petit comerç en la tercera edició del Programa d'actuacions del Pla Integral de Suport a la Competitivitat del comerç minorista que la Secretaria d'Estat de Comercia del Ministeri d'Economia i Competitivitat ha encarregat a la Cambra d'Espanya.

Aquest pressupost té com a objectiu finançar accions i serveis per a les pimes del comerç, que en alguns casos han suposat serveis finançats al 100% i, en altres, una subvenció per a projectes que les empreses han executat durant el 2015, ha informat aquest dissabte la Cambra de Comerç de Barcelona en un comunicat.

Les accions i serveis s'han concretat en tres productes: el programa Inncomercio; el programa de diagnòstic del punt de venda, i tallers de comerç.

ACCIONS I SERVEIS

El programa Inncomercio es destina a pimes amb capacitats i recursos necessaris per implementar estratègies d'innovació, i ha servit per finançar una part del cost dels projectes d'innovació de les empreses --fins al 80% sobre un pressupost màxim de 6.000 euros--.

El programa de diagnòstic del punt de venda es dirigeix a millorar la gestió del punt de venda per a qualsevol empresa del sector minorista, independentment de la mesura del nivell de desenvolupament industrial.

En aquest cas, la Cambra ha ofert un diagnòstic comercial del 100% finançat, amb l'objectiu d'identificar els punts forts i febles, així com les amenaces i les oportunitats, i ha acompanyat els empresaris en la implantació d'aquestes millores.

Els tallers de comerç tenen com a objectiu sensibilitzar les pimes del comerç, especialment en les més petites, sobre la importància de la innovació, amb la divulgació de metodologies i eines aplicades al sector i la difusió de bones pràctiques.

Aquesta activitat vol millorar la capacitació d'empresaris, directius i treballadors del comerç minorista amb la idea de ser més competitius i adaptar-se als reptes i canvis que afecten el sector com el finançament, nous hàbits i perfils de consumidor i comerç electrònic, entre d'altres.

IMPACTE DE LES TECNOLOGIES

Segons la Cambra de Barcelona, l'impacte de les noves tecnologies en la decisió de compra és una de les principals preocupacions actuals del petit comerç de la ciutat, al costat del finançament, els beneficis i el relleu generacional.

Per minimitzar l'impacte d'aquests factors, s'impulsa la tercera edició del Programa d'actuacions del Pla Integral del Suport a la competitivitat del comerç minorista, que ha destinat uns 550.000 euros en les dues anteriors.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés