Publicat 07/02/2016 11:18

La Cambra de Barcelona demana augmentar capacitat de càrrega en el transport per carretera

BARCELONA, 7 febr. (EUROPA PRESS) -

La Cambra de Comerç de Barcelona ha demanat aquest dissabte al ministeri de l'Interior i al de Foment que es permeti augmentar la capacitat de càrrega fins a les 44 tones a aquells vehicles de transport de mercaderies per carretera que compleixin els requisits establerts.

L'organització també ha demanat l'impuls d'un "pla transitori d'acompanyament" que faciliti a les empreses del sector del transport la seva reorganització i l'adaptació tècnica dels vehicles al nou marc regulador, segons ha informat aquest diumenge la Cambra en un comunicat.

Ha assenyalat que l'augment de les masses i dimensions dels vehicles pesats pot generar beneficis per a la reducció de la intensitat del trànsit, estalvi energètic, la disminució d'emissions i menors costos en l'activitat del transport, que l'organització considera de "gran importància" en el desenvolupament de les cadenes logístiques.

"La logística és un component determinant del cost dels productes, ja que pot suposar des del 15% en el cas de les begudes, al 10% en el cas de la metal·lúrgia i el 5,8% en la construcció", ha explicat la Cambra.

Han asseverat que augmentar la capacitat de càrrega en el transport evitaria una "situació de desavantatge" respecte la resta de països de la Unió Europea (UE), que ja tenen autorització per augmentar la càrrega.

La Cambra ha dit que la circulació generalitzada de vehicles de mercaderies de 44 tones de massa en càrrega ja està autoritzada a França, Itàlia, Bèlgica, El Regne Unit, Holanda i Portugal, i han assegurat que posposar la seva aplicació suposa un desavantatge per al mercat intern que "paralitza" el preu dels productes a través del cost dels transports.

BALANÇ DE LA PROVA PILOT

La prova pilot de 21 mesos que es va impulsar a Catalunya a través de la Generalitat, entre desembre de 2012 i setembre de 2014, ha confirmat l'"interès" de l'aposta selectiva per a les 44 tones, i han afirmat que s'ha constatat un impacte favorable des del punt de vista de la sostenibilitat mediambiental i de la productivitat en el sector logístic.

A més, la Cambra ha insistit que la prova pilot va posar de manifest que la mesura només ha tingut efecte sobre un 23% de les mercaderies transportades internament a Catalunya.

PLA D'ACOMPANYAMENT

Ha asseverat que un pla transitori d'acompanyament facilitaria la reestructuració de les empreses i l'adaptació tècnica dels vehicles que ho necessiten, amb l'objectiu d'evitar un greuge de la seva situació econòmica i financera.

Les mesures volen aconseguir un "consens mínim" entre transportistes i carregadors i evitar les imposicions d'un sector sobre l'altre.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés