Actualitzat 22/11/2016 11:38

CAF i Talgo es disputen el 'macrocontracte' de l'AVE de Renfe

Es tracta de la major compra de trens de la història de l'operadora

MADRID, 22 Nov. (EUROPA PRESS) -

Els fabricants espanyols CAF i Talgo són els que es disputen el contracte de subministrament a Renfe de trenta nous trens d'Alta Velocitat (AVE) i el seu posterior manteniment en presentar les millors ofertes.

Talgo ha presentat la millor oferta tècnica, mentre que CAF ha ofert amb la millor proposta econòmica.

Després d'obrir en el matí d'aquest dimarts les ofertes, Renfe repassarà les dades per determinar l'adjudicatari final del contracte, el més gran de la història de la companyia amb un import superior als 2.600 milions d'euros, i ratificar-lo en un consell d'administració a final de setmana.

L'anomenat 'contracte ferroviari del segle', pel qual també van competir Siemens i Alstom, suposa la fabricació i subministrament a Renfe de quinze nous trens AVE i una comanda addicional de quinze trens més que l'operadora anirà sol·licitant per lots de cinc unitats en funció de les seves necessitats. A més, inclou el posterior manteniment dels vehicles.

Es tracta de la major compra de trens de la història de Renfe, segons ha destacat la directora general de la companyia abans del començament de l'acte, una adquisició amb la qual Renfe pretén dotar-se d'una flota necessària per atendre l'augment de la demanda de viatgers prevista els anys vinents.

"Amb aquest concurs públic no només hem volgut fer-nos amb un bon tren, sinó també amb el millor tren en termes d'eficiència i cost", ha subratllat la directiva.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés