Publicat 27/04/2016 19:14

Cacaolat preveu facturar 60 milions i registrar un Ebitda d'11 milions aquest 2016

Cacaolat
EUROPA PRESS

Va tornar a beneficis el 2015 amb uns guanys de 2,5 milions

L'HOSPITALET DE LLOBREGAT, 27 abr. (EUROPA PRESS) -

Cacaolat preveu facturar 60 milions d'euros aquest 2016, respecte dels 55 milions de l'exercici anterior, i registrar un resultat operatiu d'11 milions d'euros, un 22% més respecte als nou milions del 2015.

Així ho ha explicat en una entrevista d'Europa Press en el marc d'Alimentaria el director general de Cacaolat, Francesc Lluch, que ha destacat que la companyia, actualment propietat de Damm i Cobega, va aconseguir l'any passat donar la volta als resultats i recol·lectar beneficis per primera vegada en molt de temps: 2,5 milions.

Damm i Cobega van comprar a mitges Cacaolat el 2011, quan la firma catalana de batuts feia temps que estava inundada en pèrdues dins del conglomerat empresarial de Nova Rumasa, de la família Ruiz Mateos.

Les dues companyies es van comprometre a invertir 130 milions d'euros per rellançar l'empresa, tant a Catalunya, on Cacaolat té una quota de mercat del 56% segons dades Nielsen, com a tot Espanya i també a mercats internacionals.

Catalunya té un pes d'un 70% en les vendes de la companyia, Espanya aporta un 25% i les exportacions suposen un 5%, tot i que l'objectiu és que les vendes a mercats internacionals creixin "com més aviat millor" fins a situar-se a un 10%.

Cacaolat exporta els batuts de manera regular a una vintena de països, si bé els principals mercats són Portugal, Israel i Rússia: "Portugal ha estat una sorpresa perquè ha desbancat en un any Rússia i tenim plans de creixement a doble dígit per a aquest país".

CACAOLAT MOCCA

"Volem créixer a nous mercats, però també fidelitzar els que ja tenim", ha explicat Lluch, ja que, per exemple, a Portugal no només es ven la varietat clàssica de Cacaolat, sinó també el Cacaolat 0% i es preveu comercialitzar la novetat que la firma ha presentat aquest any a Alimentaria: Cacaolat Mocca.

Es tracta d'una nova varietat que combina el batut de cacau amb el cafè i està pensada per al públic adult: "És una forma que tot aquell que bevia Cacaolat quan era nen ho continuï fent ara".

D'aquesta manera, Cacaolat ja té la seva versió clàssica, el Cacaolat 0%, elaborat amb estèvia i sense lactosa; el Cacaolat Upp!, per a nens, i ara el nou Cacaolat Mocca.

SET MILIONS EN MARCA

La firma catalana de batuts invertirà aquest any set milions d'euros en una campanya de desenvolupament de la marca d'àmbit nacional, per fer-la més coneguda a tot Espanya, i d'aquesta inversió un 10% es destinarà a nous productes.

Actualment, Cacaolat produeix 50 milions de litres anuals des de la seva planta de Santa Coloma de Gramenet (Barcelona), que aquest 2016 ha passat a treballar amb tres torns, fet que suposarà incrementar la plantilla, de 200 professionals, en unes 20 persones.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés