Actualitzat 30/03/2017 03:15

Bou Cafè preveu créixer un 30% en tres anys després de crear càpsules per a hostaleria

Vol guanyar pes a Espanya i augmentar les exportacions amb una inversió de més de dos milions

BARCELONA, 24 oct. (EUROPA PRESS) -

L'empresa familiar catalana Bou Cafè preveu créixer un 30% en tres anys, fins a una facturació de 12 milions d'euros, després de crear càpsules per al sector horeca (hostaleria, restauració i càtering) que preveu vendre a Espanya i utilitzar per potenciar les exportacions, ha anunciat el conseller delegat de la companyia, Carlos Gustavo Gotor.

En roda de premsa a la seva seu a l'Hospitalet de Llobregat (Barcelona), ha explicat que les càpsules ja existeixen en el sector professional, però a Bou Cafè han invertit en l'última tecnologia per innovar en gust, oferint cafès amb aromes de caramel, afruitats o de xocolata, a més de descafeïnat, i amb la previsió de llançar cinc o sis productes nous el 2017.

La companyia ha invertit 1,2 milions d'euros en una planta per produir les càpsules a l'Hospitalet, on preveu invertir un milió més a final del 2017 i que se suma a la seva seu --que inclou la planta de torrat del cafè, que importen dels països productors a través del Port de Barcelona--, i també ha incorporat un edifici a San Fernando de Henares (Madrid) per oferir formació i servei tècnic a Espanya que ha suposat un cost de 800.000 euros.

L'empresa, centrada en el sector Horeca, té una quota de mercat del 10% a Catalunya i de l'1% a tot Espanya: va fer el salt al mercat nacional el 2004, quan va inaugurar les seves instal·lacions de l'Hospitalet amb una inversió de dos milions d'euros, mentre que abans estava al carrer Tànger de Barcelona, al barri del Poblenou.

RESPOSTA A LA CRISI

Bou Cafè inverteix en R+D el 10% de la seva facturació anual --8,7 milions el 2015 i 9 previstos el 2016--, i va decidir apostar per les càpsules --que ven des d'aquest estiu-- després que amb la crisi del 2008 caigués un 25% la venda de cafè en hostaleria.

La venda de cafè en gra suposa actualment gairebé el 70% de la facturació de l'empresa, i només un 3% de les vendes de la firma corresponen a exportacions (a Croàcia, Suïssa, Portugal i Regne Unit), cosa que preveu impulsar fins al 20% o 30% de la facturació en tres anys gràcies a les càpsules, apostant per la Unió Europea (França, Alemanya, i més presència al Regne Unit i Portugal).

El número actual de clients de Bou Cafè a Espanya és de més de 4.000 entre hotels, restaurants i cafeteries, i pretén superar els 5.000 en tres anys gràcies al fet que les càpsules poden utilitzar-se en les màquines de cafè professionals habituals, i que aquest format és atractiu per a establiments amb un consum menys massiu de cafè que vulguin oferir cafè d'alta qualitat i nous sabors als seus clients, com restaurants d'alta gamma i cocteleries.

"Volem que el cafè no es vegi com un genèric, com fins ara, sinó com un gaudi", ha afirmat Gotor, reconeixent que les càpsules són un 30% més cares que el cafè en gra, però també ofereixen una major varietat de producte i una major durada de les seves propietats --el gra només les conserva 24 hores--, i creuen que afavoreixen una major facturació de l'establiment.

Bou Cafè, fundada el 1957 i dirigida actualment per la segona generació de la família Gotor, té mig centenar de treballadors i té la seva seu al costat del recinte Gran Via de Fira de Barcelona, que aquests dies acull el saló Hostelco, per la qual cosa la firma ha aprofitat el certamen per organitzar esdeveniments amb assistents a la fira.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés