Actualitzat 29/12/2016 14:48

BBVA es virtualitza per competir amb les 'fintech'

BBVA logo sede
EUROPA PRESS

Augura que en 10 anys "alguns bancs" competiran amb start-up consolidades i els gegants de la Xarxa

BARCELONA, 29 des. (EUROPA PRESS) -

L'estratègia digital de BBVA està encadenant llançaments de nous productes i serveis per posicionar el banc en un escenari en el qual cada vegada tenen més pes les grans companyies d'internet i les 'fintech', empreses que ofereixen serveis financers a través de la tecnologia amb menys costos que la banca tradicional.

L'última novetat ha estat el servei 'Alta Immediata', que permet obrir un compte bancari des del mòbil amb un 'selfie' i fent una fotografia del DNI, en un procés que es completa amb la comprovació de la identitat per part d'un gestor a través d'una videoconferència, tot això "en cinc minuts", segons el banc.

Un altre servei digital és la firma a distància, per poder obrir comptes i contractar targetes, dipòsits, plans de pensions, fons d'inversió, préstecs al consum i assegurances sense passar per una oficina.

BBVA Wallet permet pagar amb el mòbil --i inclou descomptes exclusius per a marques conegudes--, i els autònoms i negocis itinerants poden utilitzar el seu mòbil perquè els seus clients els paguin amb targeta a través de BBVA SmartPay.

A més, qualsevol persona, sigui o no client del banc presidit per Francisco González, pot consultar el preu estimat de compra o lloguer d'un habitatge concret a través de l'eina en línia BBVA Valora, que utilitza el 'big data' per oferir dades de l'immoble i el seu entorn.

CLIENTS DIGITALS

BBVA té 3,7 milions de clients digitals a Espanya, dels quals uns 2,6 milions operen per mòbil, i el 16% de les operacions actuals es realitzen en línia, mentre que la plataforma de l'entitat ha multiplicat per sis el nombre de transaccions en deu anys.

A més, el nombre de clients remots creix de manera exponencial, fet que ha permès arribar en un any a 400.000 usuaris d'aquest perfil, segons xifres de l'entitat.

A tot el món, BBVA té 17,2 milions de clients digitals, un 20% més que fa un any, dels quals 11 milions operen pel mòbil, un 41% més.

En una entrevista publicada en el web corporatiu, el president del banc ha afirmat: "Hem estat treballant en els últims 10 anys en l'estratègia, en les plataformes, i ara entrem en la fase de lliurament. Estem donant als nostres clients multitud de funcionalitats, multitud d'aplicacions".

González ha afegit que és un camí "que no té final" perquè la transformació serà contínua, ja que el món seguirà canviant sempre, i ha indicat que els clients demanen solucions innovadores i cada vegada més volen relacionar-se amb el seu banc a través del mòbil.

Ha augurat que, en una dècada, la indústria financera estarà liderada per "alguns bancs, start-up que s'hagin aconseguit consolidar i els gegants de la Xarxa".

INVERSIÓ EN EMPRESES TECNOLÒGIQUES

Per situar-se en el nou panorama, BBVA ha adquirit diverses empreses tecnològiques a Europa i els Estats Units: "Col·laborem, invertim i comprem empreses que complementen la nostra estratègia i acceleren la nostra transformació", ha exposat González.

"Aquestes inversions són rellevants per les oportunitats que ens ofereixen: entrades a nous mercats, atreure talent, i desenvolupar nous models de negoci", ha afegit.

Ha repassat que el 2011 van començar a comprar petites participacions o start-up del món digital: "Lògicament seguirem molt actius en el món de les start-up, no només les 'fintech', sinó amb altres companyies que tinguin a veure amb les necessitats dels nostres clients".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés