Actualitzat 03/02/2016 10:23

BBVA guanya 2.642 milions amb les vendes de CNCB i l'impacte de CX i Garanti

Sede BBVA
EUROPA PRESS

MADRID, 3 Febr. (EUROPA PRESS) -

   BBVA ha obtingut un benefici atribuït de 2.642 milions d'euros el 2015, fet que suposa un lleuger augment respecte a l'exercici precedent (+0,9%), després de vendre el 6,34% del xinès CNCB i la participació total en CIFH, filial no cotitzada de CNCB, segons ha informat l'entitat a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

   L'entitat ha explicat que aquest resultat ve donat també per l'impacte del fons de comerç negatiu per la incorporació de Catalunya Banc (CX) i l'efecte (després del tancament de la compra d'un 14,89% addicional a Garanti) de la posada a valor raonable de la participació inicial del 25,01% que BBVA ja posseïa en aquest banc turc.

   En excloure el resultat de les operacions corporatives tancades durant l'any passat, el benefici atribuït de BBVA va ascendir a 3.752 milions d'euros, un augment del 43,3% respecte al 2014. Sense l'efecte de les divises, el creixement del benefici atribuït de l'entitat presidida per Francisco González va arribar al 4,4% el 2015.

   "BBVA ha demostrat durant el 2015 una enorme capacitat per generar resultats en un entorn complex, i alhora ha avançat de manera decidida en la seva transformació", ha reivindicat el president de BBVA, Francisco González, qui ha garantit que el banc encara aquest any "amb optimisme".

   El president de BBVA ha assegurat que l'entitat ha demostrat una "gran fortalesa" en la generació de resultats el 2015, un any que ha definit com a "complex i amb molta volatilitat".

   En aquest sentit, ha ressaltat que el grup ha superat els 23.000 milions de marge brut per primera vegada en la seva història, cosa que reflecteix "d'alguna manera" les vendes del grup. "Un any molt bo des del punt de vista de resultats", ha emfatitzat.

   La ràtio de mora del grup va mantenir la seva tendència a la baixa i va tancar l'any en 5,4%, respecte del 5,8% d'un any anterior, i alhora la ràtio de cobertura (74%) va augmentar respecte a la de desembre del 2014 (64%).

   El 2015, el marge d'interessos va pujar a 16.426 milions d'euros, un 8,7% superior al de l'any anterior (+21,5% a tipus de canvi constants), recolzat en el dinamisme de l'activitat, que ha permès compensar pressions al diferencial de clients pels baixos tipus d'interès.

   Tant en el quart trimestre com en l'any, el marge brut va marcar un màxim històric. Des de començaments d'octubre fins a finals de desembre, va generar 6.146 milions d'euros (+6,6% interanual).

   En el compte acumulat, aquesta línia va avançar un 10,9% (+15,7% sense l'efecte de les divises) respecte al 2014, fins a 23.680 milions d'euros.

   L'últim trimestre del 2015 el banc va registrar d'una vegada les aportacions al Fons de Garantia de Dipòsits i al Fons de Resolució al compte d'activitat bancària Espanya.

   Els dos càrrecs van sumar -291 milions d'euros. A més, el compte anual no va comptar amb dividends de CNCB ni amb els resultats per posada en equivalència de CIFH.

   En aquest context, el marge net va créixer el 2015 a taxes pròximes al doble dígit (+9,2%), cosa que li va permetre arribar als 11.363 milions d'euros en l'acumulat de l'any. El creixement a tipus de canvi constant va ser del 15,6%.

   Pel que fa a l'activitat del banc, el crèdit brut a la clientela es va incrementar en un 18,1%, fins a arribar als 432.855 milions d'euros, amb augments en totes les geografies.

   A Espanya, aquest increment s'explica per la incorporació dels saldos de Catalunya Banc, ja que, excloent aquest efecte, el crèdit brut a l'any va ser pla.

   Per la seva banda, els dipòsits de la clientela van créixer a nivells una mica superiors (+21,9%) fins a arribar als 403.069 milions d'euros.

ACTIVITAT BANCÀRIA A ESPANYA

   L'activitat bancària a Espanya es va veure beneficiada per la incorporació de Catalunya Banc, que va impulsar el creixement del crèdit brut i va afavorir els ingressos recurrents (marge d'interessos més comissions), que van augmentar un 6,1% en termes interanuals.

   Tot i la caiguda dels resultats per operacions financeres (-11,9% interanual), el marge brut va ser superior en un 2,8% al de l'any anterior. Les despeses es van incrementar en un 13,4% per la incorporació de Catalunya Banc i els costos d'integració relacionats. Tot això va portar a un descens del marge net del 6,6%.

   Per la seva banda, les pèrdues per deteriorament d'actius financers van mantenir la sendera decreixent de trimestres anteriors i van arribar a un retrocés interanual del 21,2%.

   Alhora, la taxa de mora va continuar la seva millora gradual fins a arribar a nivells del 5,8% sense Catalunya Banc (6,6% en total), amb una cobertura del 44% (59% incloent Catalunya Banc). El resultat de l'àrea corresponent al 2015 va pujar a 1.046 milions d'euros, un 21,9% més que el 2014.

   L'activitat immobiliària a Espanya va disminuir el 2015 la seva exposició neta a aquest sector en un 9,6% (si s'exclouen els actius de Catalunya Banc).

   L'entitat ha explicat que les creixents plusvàlues i la caiguda dels sanejaments immobiliaris van permetre reduir les pèrdues en un 45,4% fins a arribar als 492 milions d'euros.

   El resultat de BBVA a Espanya --combinació de l'activitat bancària i la immobiliària-- va pujar el 2015 a 554 milions d'euros, fet que suposa un increment de gairebé 600 milions d'euros en comparar-lo amb el del tancament del 2014.

TRANSFORMACIÓ DEL BANC.

   El banc ha posat en valor la transformació cap a la banca digital i s'ha congratulat de la satisfacció del client i les vendes digitals.

   A tancament d'any, un 19,2% dels nous crèdits al consum a Espanya es contracten per canals digitals. A Mèxic aquest percentatge va pujar a 29,6%.

   González ha posat en valor la solidesa del banc des del punt de vista del capital i ha garantit que BBVA està liderant la transformació digital "d'un banc a nivell global", en afirmar que les xifres també "van molt bé" pel que fa a satisfacció del client i la utilització del mòbil com el canal més àgil.

   "La transformació de BBVA està tenint un profund impacte en l'experiència de client i el nostre objectiu és ser el millor banc per als nostres clients en totes les geografies", ha subratllat, per part seva, el conseller delegat, Carlos Torres Vila.

   BBVA va arribar a un ràtio CET1 fully-loaded al tancament d'any del 10,3%, amb una excel·lent evolució al trimestre. Entre octubre i desembre, es va incrementar en 57 punts bàsics.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés