MADRID, 27 abr. (EUROPA PRESS) -
Madrid i Barcelona han aconseguit un lloc al 'top 10' de les ciutats europees elegides per les marques per instal·lar-se, segons l'informe 'Destination Retail' elaborat per la consultora immobiliària JLL.
En concret, Madrid se situa en el cinquè lloc, mentre que Barcelona ha obtingut la vuitena posició del rànquing europeu. A escala mundial, baixen posicions fins als llocs 27 i 35, respectivament.
Londres es col·loca al capdavant en la venda al detall internacional com a principal motor d'aquesta activitat i mercat número u del sector. A més, és la ciutat que té més presència de firmes internacionals en comparació de les seves homòlogues mundials i desbanca a Hong Kong pel que fa a la presència de marques internacionals de luxe.
Per regions, l'Àsia-Pacífic contínua com la "locomotora" de la venda al detall, tot i que les ciutats del Pròxim Orient cada vegada són més atractives per als distribuïdors internacionals.
Espanya se situa com el cinquè país més exportador de firmes de venda al detall a nivell global, a causa de sobretot al pes de Zara, que ocupa el cinquè lloc com marca amb més presència internacional, només per darrere de Tommy Hilfiger, Levi's, Nike i Hugo Boss.
El continent americà només representa una quarta part de les cinquanta ciutats més atractives en el que a venda al detall respecta. Tot i que EUA segueix sent un dels mercats més avançats del món en el que a aquest sector es refereix, es tracta d'una opció que, en general, aclapara a les marques internacionals.
El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona