Publicat 12/06/2016 11:30

La Barcelona Design Week supera els 12.000 participants i augmenta el públic internacional

Barcelona Design Week 2016
BCD

BARCELONA, 12 juny (EUROPA PRESS) -

La Barcelona Design Week (BDW), organitzada per Barcelona Centre de Disseny (BCD), clausura aquest diumenge la seva onzena edició amb una xifra de participants que supera "de llarg" els 12.000 de l'edició anterior.

La directora general de BCD, Isabel Roig, ha destacat que s'han complert dos dels principals objectius de la BDW, ja que s'ha augmentat l'assistència i la participació en les activitats, incrementant el públic internacional i acostant el disseny a la ciutadania, i alhora els assistents han fet una valoració molt positiva del contingut i els temes tractats.

Sota el lema 'La invasió del disseny', aquesta edició ha ofert un programa de més de 70 activitats com conferències, exposicions, tallers, presentacions, activitats de 'networking' i presentacions, que han reunit creatius, empreses, professionals, emprenedors i públic general des del 2 de juny al Disseny Hub.

El president de BCD, Pau Herrera, ha ressaltat la importància de tenir una setmana del disseny a la ciutat, ja que suposa un "aparador internacional" que connecta Barcelona amb grans urbs del món i que permet prendre el pols als temes més actuals en matèria de disseny.

En un comunicat, Herrera ha afegit que també és una plataforma que dóna a conèixer el disseny de Barcelona i els seus protagonistes, professionals, emprenedors i empreses, "que han convertit el disseny en la clau del seu èxit".

ACTIVITATS

El tret de sortida va ser a càrrec de la crítica de disseny a l'International New York Times i Frieze, Alice Rawsthorn, amb una conferència amb el títol 'I si la solució fos el disseny? Replantejant el paper del disseny en l'empresa i la societat', en què va aportar exemples de com el disseny pot millorar la societat posant el focus en àmbits com el medi ambient, la salut, l'educació, l'entorn i la qualitat de vida de diversos col·lectius desafavorits.

A la festa inaugural de la BDW han assistit més de 1.500 persones i durant el primer dia també s'han obert les portes de l'exposició 'Interfícies: 100 anys de disseny a Simon', coincidint amb el centenari de la companyia, que ha mostrat l'evolució del disseny industrial a través d'alguns dels productes més icònics de l'empresa.

La BDW ha acollit també la segona edició del 'congresstival' Design is Future, entre el 6 i el 8 de juny, que ha comptat amb la participació de més de 300 empreses i professionals, un 30% més que l'any passat, i ha ofert un cartell amb 15 experts de prestigi internacional.

Una de les novetats ha estat la primera edició de 'Design4Food: Quina relació tenen el disseny i la gastronomia?', un esdeveniment organitzat per BCD i l'estudi de disseny Papila amb la participació del director general del Basque Culinary Center, Joxe Mari Aizega, i el director general de la Fundació Alícia, Toni Massanés, entre d'altres professionals del sector.

Aquest any, més de 80 empreses, entitats i escoles han participat activament a la BDW, que ha comptat amb el suport de l'Ajuntament de Barcelona, Simon, CaixaBank, Miele, Crevin, Epson i GFT.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés