Actualitzat 13/07/2016 18:50

Barcelona augmenta l'ús de la bicicleta un 6,3% i els desplaçaments a peu un 3,2%

Estación de Bicing en Barcelona
EUROPA PRESS

(Per un aclariment de la font informant, preguem que modifiquin la notícia del mateix títol per un canvi en una dada al quart paràgraf)

Els desplaçaments totals van augmentar un 2,7% en 2015

BARCELONA, 13 jul. (EUROPA PRESS) -

L'Informe sobre mobilitat 2015 que presentarà la tarda d'aquest dimecres el Govern municipal de Barcelona a la Comissió d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat assenyala que l'ús de la bicicleta ha augmentat un 6,3% respecte a l'any anterior, i que els desplaçaments a peu ho han fet un 3,2%.

Les dades bàsiques de l'informe mostren que el 2015 a Barcelona es va produir un augment del 2,7% dels desplaçaments totals respecte de l'any anterior, i també reflecteixen un increment significatiu dels mitjans de transport més sostenibles.

La forma de transport que més ha crescut és la bicicleta, amb un augment del 6,3% en nombre de desplaçaments, tot i que només representa un 1,78% del total de tots els desplaçaments que es fan diàriament a la ciutat, que ascendeixen a 145.022 en números absoluts.

D'aquests, 34.258 es van fer amb vehicles del servei públic de bicicletes de Barcelona, el Bicing, cosa que representa el 23,62% del total, una xifra més baixa a la que es va registrar el 2014, quan l'ús d'aquest servei suposava el 26,80% del total dels desplaçaments en bicicleta.

El segueixen els desplaçaments a peu, que han augmentat un 3,2% i suposen un 32,5% del total; en transport públic, que han incrementat un 2,3% i representen el 39,6% del total; els viatges en vehicle privat són també un 2,3% més que el 2014, i són un 26,1% de tots els desplaçaments interns i de connexió.

En relació amb el transport públic, els operadors que més creixen són els autobusos metropolitans, un 3,9%; el tramvia, un 3,7%; els Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), un 3,2%, i el Metro, un 2,5%.

La ciutat va registrar el 2015 un total de 4,9 milions de desplaçaments interns diaris, dels quals un 96,3% es van fer per part de residents, mentre que el nombre de viatges de connexió amb la resta de l'àrea metropolitana van ser d'1,8 milions diaris, dels quals només un 30% es van fer per residents a la ciutat.

DISMINUIR LA CONTAMINACIÓ

La regidora de Mobilitat, Mercedes Vidal, ha valorat que les xifres deixen clar que encara queden lluny els objectius previstos al Pla de Mobilitat Urbana (PUM) per al període 2013-2018, i ha asseverat que el repte del Govern municipal és fer que Barcelona sigui una ciutat "menys contaminant, més segura i més pacificada al trànsit".

"No ens podem permetre continuar amb xifres que ens parlen de 3.500 morts anuals a l'Àrea Metropolitana vinculades a la contaminació", ha assenyalat Vidal, que ha apostat per intensificar la creació de carrils bici, acabar de desplegar la nova xarxa d'autobusos i encarar la connexió del tramvia a l'avinguda Diagonal, entre d'altres qüestions.

VEHICLES ELÈCTRICS

L'informe mostra un increment del 13,5% dels vehicles elèctrics a la flota municipal, que passen a ser 371, i l'augment més destacat s'ha produït en el camp de les motos elèctriques, que passen de 28 a 45 unitats --un 60% més-- i les furgonetes, de 273 a 297 --8,8% més--.

Els punts de recàrrega de vehicles elèctrics també s'ha incrementat un 65% i se situen als 546 punts --subterranis i en superfície--, per la qual cosa del total de punts de recàrrega de l'any 2015, 498 són convencionals, 12 de recàrrega semi-ràpida, i tres de recàrrega ràpida.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés