Publicat 21/06/2016 16:51

El Barça genera 906 milions a Barcelona, un 19,3% més que la temporada anterior

Aficionados del FC Barcelona celebran el título de Liga
FC BARCELONA

BARCELONA, 21 juny (EUROPA PRESS) -

El FC Barcelona ha generat un impacte econòmic a Barcelona de 906 milions d'euros, fet que suposa l'1,5% del PIB de la ciutat i un 19,3% més respecte a la temporada anterior (759 milions d'euros i l'1,2% del PIB), segons dades de la temporada 2014-2015 recollides a l'informe 'L'impacte econòmic del FCB a la ciutat de Barcelona', elaborat per l'empresa Deloitte.

El creixement i l'impacte econòmic del club català a Barcelona ha superat les previsions. A l'estudi anterior es preveia que l'impacte al PIB de la ciutat augmentaria amb la posada en marxa de l''Espai Barça' un 9% i que s'arribaria als 826 milions d'euros.

Tot i això, aquesta xifra ha estat superada (906 milions d'euros en la temporada 2014/15) sense que l''Espai Barça' hagi tingut cap efecte encara.

En roda de premsa al Col·legi d'Economistes de Catalunya, la sòcia de Deloitte Ana Andueza ha explicat que el club esportiu atreu el 6% del turisme total de Barcelona amb 1,47 milions de pernoctacions, és a dir, el 6% dels turistes de Barcelona té el Barça com a motiu principal de la seva visita a la ciutat.

A més el Barça contracta directament i indirectament 16.620 persones a la ciutat: "Si el Barça no existís, probablement suposaria un 18% més d'atur", ha analitzat la sòcia de la firma empresarial i d'auditories Deloitte.

Andueza també ha destacat que la retorn fiscal per a les administracions públiques és de 242 milions d'euros, fet que significa que, per cada euro de despesa en el club, es generen 0,6 de retorns fiscals i que totes aquestes magnituds creixeran amb la construcció de l''Espai Barça' entre el 2017 i el 2021, quan en principi estiguin acabats el nou Camp Nou i Palau Blaugrana i entorn.

Ha reconegut, a més, que hi ha "molt poques empreses privades" capaces de generar el mateix impacte que el FC Barcelona. "No només dedica molts euros a la ciutat, sinó que és capaç d'atreure empreses i persones que gasten per i per al Barça", ha comentat Andueza. L'estudi de Deloitte ha calculat que la despesa total relacionat amb l'activitat del club és del 63% --62% la temporada passada--.

Per la seva banda, la vicepresidenta de l'àrea econòmica del club blaugrana, Susana Monje, ha celebrat aquesta aportació a la ciutat.

MÉS QUE UN CLUB

"Sempre diem que el Barça és més que un club. En un any i sense l''Espai Barça', que encara ens queda veure el que ens reportarà, l'estudi mostra que el Barça és un gran motor de l'economia de Barcelona i ens demostra que també és un dels principals actius de Barcelona", ha recordat.

Respecte a les relacions entre el consistori i el club català per a la construcció i viabilitat de l''Espai Barça' al barri de les Corts, Monje ha destacat que hi ha "col·laboració absoluta".

"En aquest primer any hi ha hagut una relació molt bona. Hi ha hagut una participació del club amb l'Ajuntament i els veïns de les Corts i la veritat és que ha anat molt bé", ha recalcat.

L'actualització del primer informe, que ja es va fer públic fa un any, ha comptat amb la presència de la vicepresidenta econòmica del FC Barcelona, Susana Monje; de la sòcia de Deloitte, Ana Andueza; del degà del Col·legi d'Economistes de Catalunya, Joan B. Casas; i del president de Sport Cultura Barcelona, Albert Agustí.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés