Publicat 01/01/2016 12:32

Banc Sabadell canviarà el model de gestió al 34% de la seva xarxa d'oficines al 2016

BARCELONA, 1 gen. (EUROPA PRESS) -

Banc Sabadell canviarà el model de gestió al 34% de la seva xarxa d'oficines aquest 2016 amb la introducció de tres novetats: gestors actius, oficines multiubicació i directors compartits, han informat a Europa Press fonts del banc.

En tot cas, aquestes modificacions no es traduiran en un augment o reducció en el nombre de treballadors --alguns canviaran de funció-- ni a la xarxa de sucursals --hi haurà tancaments però no per aquestes noves estratègies comercials--, han indicat les mateixes fonts.

En el cas dels gestors actius, l'objectiu del banc és desplegar el model per tota Espanya entre gener i abril, inicialment dirigit a clients de rendes mitges i altes, que podran contactar amb el seu gestor personal en qualsevol moment a través de les noves tecnologies, amb una previsió de 80 gestors per a 60.000 clients.

Després d'una prova pilot satisfactòria feta a Madrid, al llarg de l'any 2016 l'entitat vol obrir el servei al máxim nombre de clients, com autònoms i estrangers que resideixen a Espanya, així com a rendes més baixes.

El cas de les oficines multiubicació consisteix a vincular tres o quatre sucursals pròximes, de manera que la més gran agrupi la gestió comercial especialitzada fent d'aeroport de connexió, i la resta es limitin a l'operativitat bàsica diària, perdent la denominació de sucursal i passant a ser 'centres' sense director.

DUES FASES

El banc preveu dues fases: posarà en marxa 78 oficines multiubicació a partir d'aquest 4 de gener, i 57 més a l'octubre, després d'haver realitzat proves pilot amb bons resultats en experiència de client i contractació de productes per tota Espanya aquest any (Cerdanyola, Granollers, Bilbao, Mieres, Madrid, Cartagena i Màlaga).

D'altra banda, la figura del director compartit s'aplicarà en oficines de localitats petites que comptin amb entre 500 i 600 clients cadascuna, amb la previsió de 102 al gener i 11 més a l'octubre, després d'haver realitzat una prova pilot a Galícia.

Els directors que perdin aquesta funció amb la nova organització seran destinats a dirigir altres oficines en les quals sorgeixin vacants o seran reconvertits en gestors actius, han assenyalat des del banc.

El coordinador de la unitat de transformació comercial del banc, Jordi Amorós, ha explicat a Europa Press que Banc Sabadell es troba en evolució perquè el client i la indústria financera estan canviant, i que la nova estratègia comercial persegueix "millorar l'experiència de client i guanyar eficiència venent més amb menys costos".

El conseller delegat de l'entitat, Jaume Guardiola, va fer referència a aquesta transformació comercial per al 2016 a la trobada anual de directius que l'entitat ha fet a mitjans de desembre a Barcelona, que va congregar a més de 600 persones.

L'objectiu és que al 2018 Banc Sabadell aconsegueixi el lideratge en tots els segments: "Ara ho som en pimes i empreses --ha dit Guardiola-- i hem de ser-ho també en banca venda al detall i banca personal".




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés