Actualitzat 22/10/2015 16:37

Banc Mediolanum completa les devolucions de la fallida de Lehman

El consejero delegado de Banco Mediolanum, Vittorio Colussi
BANCO MEDIOLANUM

BARCELONA, 3 maig (EUROPA PRESS) -

Banc Mediolanum ha completat al primer trimestre la devolució de la inversió de clients que comptaven amb una assegurança de vida que tenia com a subjacent bons de Lehman Brothers --que va fer fallida el 2008--, que a Espanya ascendia a 1.418 persones i un import de 45 milions d'euros, i en total a 10.000 clients i 213 milions.

En una entrevista d'Europa Press, el conseller delegat de Banc Mediolanum, Vittorio Colussi, ha assenyalat que cap altra entitat va assumir aquest compromís i que "no es va fer amb els diners del banc, sinó amb el dels dos principals accionistes", la família Doris i el grup Fininvest, que van aportar 120 milions per tornar els venciments, que van començar el 2011 i han conclòs el 2015.

"És la demostració que posem al centre els clients, i que el banc volia invertir de veritat en els seus clients i a Espanya", ha argumentat, ja que es va fer tot i que no en tenia cap obligació legal.

Colussi ha defensat que les bases del negoci financer són la confiança i la reputació, i que comportaments com la comercialització minorista de participacions preferents a Espanya "va ser negatiu perquè va generar desconfiança en tota la banca".

Ha assenyalat que Banc Mediolanum té per principi no criticar els competidors, però que, en el cas de les preferents, va decidir alertar els seus clients el juny del 2009: "Era cosa que un estalviador normal no es podia permetre comprar, perquè mirant-se les característiques, els riscos excedien àmpliament les oportunitats".

EL DECLIVI DE LES SUCURSALS

Colussi també ha destacat que el model de fer banca ha canviat a causa de la tecnologia, i que per aquesta raó seguiran tancant sucursals, ja que el banc del futur, i ja ara, és el mòbil i internet.

Però també s'ha mostrat convençut que al costat de la tecnologia sempre farà falta el suport d'un professional, de la relació humana, com la que ofereixen els consultors de l'entitat.

Ha apuntat la tendència d'oficines més grans a oferir assessorament, però no per a operacions: "El que és cert és que les oficines desapareixeran, però també sempre farà falta assessorament".

"Seguirà reduint-se el nombre d'oficines, i molt. És només el principi. La crisi ha matat un model de negoci, però no és només la crisi, és internet, la crisi simplement ha accelerat una evolució", ha exposat.

Ho ha exemplificat per mitjà de l'evidència que no només s'estan tancant oficines on n'hi havia moltes, sinó també on n'havia poques, a causa del canvi de comportament dels consumidors, que provoca el canvi d'actuació dels bancs.

XARXA D'ASSESSORS

Banc Mediolanum només disposa d'una sucursal a Espanya, la de la seva seu a Barcelona, i opera a través d'una xarxa de 720 assessors financers i banca telefònica i en línia.

Des del 2008 ha augmentat un 130% el seu patrimoni al país i un 60% la xarxa d'assessors, i Colussi ha reconegut que la reestructuració del sistema financer espanyol els ha ajudat a guanyar clients i col·laboradors.

El 40% dels nous assessors procedeix d'altres entitats financeres, i Banc Mediolanum els afegeix formació mitjançant la seva universitat corporativa pròpia de Milà, ja que la matriu de Grup Mediolanum és italiana.

Actualment, Espanya suposa un 5% del negoci del grup --que també és present a Alemanya, a més d'Itàlia--, però segueix creixent i "pot ser pont a Amèrica del Sud", tot i que de moment se centra en el creixement nacional de manera orgànica.

Colussi coincideix amb el president de BBVA, Francisco González, sobre la certesa que en el futur hi haurà desenes de bancs en el món en lloc de milers, amb entitats més grans, i ha afirmat que Grup Mediolanum té vocació internacional.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés