Publicat 20/01/2016 17:21

Audi diu que l'assignació de models a Martorell i Hongria "protegeix llocs de treball"

Audi A6
AUDI

MADRID, 20 gen. (EUROPA PRESS) -

El president d'Audi, Rupert Stadler, ha assegurat que la decisió de la companyia de reestructurar la seva xarxa de producció, que inclou, entre d'altres coses, la fabricació de l'A1 a la planta de Seat a Martorell (Barcelona) i el trasllat del Q3 a Hongria, "enfortirà" cadascun dels emplaçaments afectats i "protegeix llocs de treball".

"Estem augmentant la nostra eficiència i agrupant les nostres competències principals", afirma el directiu en una nota de premsa enviada per la companyia en la qual se citen els canvis adoptats.

En concret, la companyia transferirà la producció de l'Audi A1 des de Bèlgica a Martorell, i alhora l'Audi Q3, que actualment es produeix a la planta catalana, es fabricarà a Györ (Hongria) a partir del 2018.

Audi sosté que la rotació de models beneficiarà la xarxa mundial de producció de la companyia: "Aquesta nova distribució millorarà la nostra eficiència, enfortint tots els emplaçaments involucrats".

El canvi "ens permetrà utilitzar noves sinergies dins del grup Volkswagen i agrupar les competències clau", ha assenyalat, i ha afirmat que "la decisió protegeix llocs de treball i promou la internacionalització de la xarxa de producció".

A partir del 2018, Audi Brussel·les produirà de manera exclusiva per a tot el món el primer SUV elèctric de la marca dels quatre anells. L'Audi e-tron quattro concept presentat al saló de Frankfurt el 2015 suposa un avançament de la versió final de producció, indica l'empresa.

El SUV esportiu es posicionarà en la gamma de models entre l'Audi Q7 i l'Audi Q5. Equipat amb tres motors elèctrics i amb una bateria d'alta capacitat, oferirà una autonomia de més de 500 quilòmetres i la possibilitat d'utilitzar el sistema de càrrega ràpida de la bateria.

La planta de Brussel·les també tindrà la seva pròpia producció de bateries. Aquesta factoria es convertirà així en un emplaçament clau per a la mobilitat elèctrica en el Grup Volkswagen.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés