Publicat 21/06/2016 13:13

Áreas destinarà 500 milions fins al 2020 a inversions i compres per entrar a l'Àsia i el nord d'Europa

Philippe Salle (Elior Group) y Pedro Fontana (Areas)
EUROPA PRESS

L'empresa engloba des del setembre tot el negoci de concessions del grup francès Elior

BARCELONA, 21 juny (EUROPA PRESS) -

El grup de restauració en concessió Áreas destinarà al voltant de 500 milions d'euros fins al 2020 per fer inversions en els seus establiments i per fer adquisicions d'empreses amb l'objectiu d'entrar en mercats en els quals no té presència, sobretot a l'Àsia i el nord d'Europa.

Així ho ha explicat aquest dimarts en roda de premsa el conseller delegat d'Áreas, Pedro Fontana, que ha detallat que la companyia té un pressupost de 100 milions d'euros per a adquisicions en els pròxims quatre anys, als quals se sumen al voltant de 100 milions més anuals en inversions per al desenvolupament del negoci.

Aquests 100 milions d'euros per a adquisicions representen un 10% dels 1.000 milions amb els quals compte el grup francès Elior --matriu d'Áreas-- per créixer inorgànicament fins al 2020, segons ha concretat el president d'Elior Group, Philippe Salle.

En el cas d'Áreas, aquest pressupost se centrarà a buscar socis locals a l'Europa del Nord, l'Àsia i el Pròxim Orient per tenir més possibilitats de guanyar concursos, que és la via de creixement de la companyia, ha remarcat Fontana.

NOVA ESTRUCTURA

Des del setembre de l'any passat, Áreas engloba tot el negoci de concessions del grup Elior: l'antiga Áreas, que tenia presència a Espanya, Portugal, Llatinoamèrica i els Estats Units; MyChef (Itàlia), i Elior Concessions (França i Europa del nord), i manté la seva seu central a Barcelona.

La nova estructura suma un total de 21.600 treballadors i gestiona 2.200 establiments en aeroports, estacions de ferrocarril i autopistes en 12 països.

A l'exercici 2015 --d'octubre del 2014 a setembre del 2015--, Áreas va aportar als comptes consolidats d'Elior Group uns ingressos de 1.679 milions d'euros (un 30% del total), cosa que va suposar un creixement de la seva facturació del 7,1%, i l'Ebitda va experimentar un creixement del 10,7% fins a 179 milions (un 37,7% del total del grup).

A tancament del primer semestre de l'exercici actual --d'octubre de 2015 a març de 2016--, la marca Áreas va facturar 720 milions d'euros, gairebé la mateixa xifra que l'exercici anterior, i l'Ebitda es va situar en 37 milions, un 28% més.

CREIXEMENT

El principal segment d'activitat d'Áreas són els aeroports --amb presència en 85--, que engloba el 41% del volum de negoci; seguit de les autopistes --presència en 259--, amb un 37% de la facturació, i de les estacions de tren --present en 73--, amb un 22% de les vendes.

L'estratègia de creixement d'Áreas per als pròxims anys passa per consolidar la seva presència a l'Europa continental, sobretot a França i Espanya, on és l'empresa líder, i també a Itàlia, on és el tercer operador; així com créixer en aeroports dels Estats Units, amb l'objectiu de doblar la facturació actual, de 250 milions de dòlars, a través de guanyar concursos.

Al nord d'Europa, el Pròxim Orient i l'Àsia pretén entrar per expandir també sobretot en el negoci dels aeroports, lligat a les previsions del sector aeroportuari que indiquen que el segment de concessions serà el de més creixement a tot el món els anys vinents.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés