Actualitzat 30/08/2014 18:47

Aprocta diu que els Serveis de Trànsit Aeri han actuat "de manera immediata"

Aeropuerto de Barajas
EUROPA PRESS

MADRID, 30 ago. (EUROPA PRESS) -

L'Associació Professional de Controladors de Trànsit Aeri (Aprocta) ha afirmat que els Serveis de Trànsit Aeri han actuat "de manera immediata" davant de la fallada en el processament de dades que ha causat "una degradació de la informació proporcionada" pels radars del Centre de Control de Madrid.

"Tenint en compte la magnitud de la contingència, així com la seva persistència, els Serveis de Trànsit Aeri han actuat de manera immediata amb l'objectiu de mantenir la seguretat de les operacions, així com la dels passatgers que utilitzen l'avió com a mitjà de transport, i minimitzar les demores", ha manifestat Aprocta en una nota.

En aquest sentit, sosté que "a més d'aplicar els protocols de seguretat, s'ha monitorat la situació, gestionant adequadament el trànsit aeri que en aquell moment estava volant i mantenint les comunicacions tant amb la resta de dependències de control com amb l'Organització Europea per a la Seguretat de la Navegació Aèria, Eurocontrol".

Alhora, ha afegit que el Centre de Control de Madrid ha aplicat el Pla de Contingència dels Serveis de Trànsit Aeri (PCATS), aprovat per l'Agència Estatal de Seguretat Aèria, AESA, cap a les 10.30 hores. "A les 12.35 hores s'ha recuperat l'operativitat completa del sistema, arribant a la normalització de les operacions entorn de les 13.00 hores", ha precisat.

"Aquesta circumstància ha causat retards generalitzats a la xarxa aeroportuària. Alhora, s'han vist afectats els sebrevols al FIR Madrid, provocant tant demores com desviaments", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés