Actualitzat 29/01/2015 16:46

Acciona demana a la Mesa de Contractació de l'ATLL que esperi als recursos judicials pendents

Demana a l'Oarcc que en revisi la resolució, que veu errònia

BARCELONA, 26 gen. (EUROPA PRESS) -

Acciona Aigua ha presentat aquest dilluns al·legacions a la Mesa de Contractació constituïda per la Generalitat per decidir sobre la concessió de la gestió de l'empresa pública Aigües Ter Llogrebat (ATLL), en les quals demana esperar que es resolguin els recursos judicials presentats contra la resolució de l'òrgan Administratiu de Recursos Contractuals de Catalunya (OARCC) de 2 de gener del 2013, que excloïa Acciona del concurs.

Acciona, que va liderar una oferta guanyadora de la concessió al costat de BTG Pactual i altres entitats, també demana que l'Oarcc en revisi la resolució perquè ha tingut defectes de "fons i forma" que la fan invàlida.

Alhora, sol·licita que es declari la impossibilitat de ser adjudicatari al consorci liderat per Agbar --l'altre licitador al concurs i que el va recórrer-- "tenint en compte les deficiències en les quals incorre l'oferta presentada", per la qual cosa en demana l'exclusió.

Acciona argumenta que és preferible mantenir el contracte vigent de manera provisional perquè hi ha pendents tres recursos contencioso-administratius contra la resolució de l'OARCC --inclòs un de fet per la Generalitat-- i per la impossibilitat objectiva d'adjudicar el contracte al consorci d'Agbar.

Assenyala que, si hi ha canvi interí de gestors, poden produir-se deficiències en el servei, a més de conseqüències per als comptes de la Generalitat, ja que hauria de tornar els gairebé 300 milions que va pagar l'adjudicatària al començament del contracte, l'import de les inversions ja realitzades, i fer els ajustos comptables necessaris respecte a reducció del dèficit català --que es va retallar en gairebé 1.000 milions per la firma del contracte--.

RESOLUCIÓ "ERRÀTICA I INCOHERENT"

Acciona afegeix que la resolució de l'Oarcc és impossible d'aplicar perquè és "absolutament erràtica i incoherent", ja que va més enllà de les seves competències --no podia excloure, sinó ordenar que l'exclusió fos acordada per l'òrgan de contractació--.

Prossegueix que interpreta erròniament el plec de condicions del concurs --respecte al calendari orientatiu d'obres, que a més no afectava la tarifa inicial--, no va fer consultes oficials a la Mesa de Contractació --per la qual cosa va vulnerar el principi de transparència-- i no va anul·lar l'adjudicació, sinó que va excloure una sola empresa (Acciona), que no va presentar oferta de manera individual.

La companyia defensa la validesa del contracte perquè l'Oarcc va aixecar prèviament a la seva firma la suspensió automàtica de l'expedient de contractació --pel recurs que va presentar Agbar-- per "interès públic", però va presentar-ne la resolució d'exclusió d'Acciona --no de tot el consorci de què formava part-- l'endemà de l'entrada en vigor del contracte.

Acciona creu que aquesta conducta va ser maliciosa, perquè "sembla evident que l'OARCC va endarrerir deliberadament la resolució, permetent que la Generalitat pogués cobrir les necessitats pressupostàries mitjançant la firma del contracte", i només quan es va haver complert aquest objectiu, en va fer pública la resolució.

També argüeix que la normativa europea permet establir una solució diferent de la ineficàcia del contracte mentre es pronuncien els tribunals sobre la resolució de l'Oarcc, com podria ser una multa als adjudicataris o una reducció proporcionada de la durada del contracte.

Respecte a l'oferta del consorci d'Agbar, que Acciona explica que ha conegut pels processos judicials relacionats amb el concurs, assenyala que també va modificar el calendari d'obres, per la qual cosa l'argument de l'Oarcc sobre aquest punt era aplicable a les dues ofertes, per la qual cosa no hi havia discriminació del principi de competència.

Acciona afegeix que l'oferta competidora "no complia els requisits i va haver de ser inadmesa", ja que dos dels socis --First State Investments i Caisse de Dépôt et Placement du Quebec-- no van presentar cap compromís vinculant, i perquè hi havia manca de concordança entre el contingut del Sobre B i el del Sobre C.

Sobre aquest punt, Acciona exposa que, mentre al Sobre B s'aferma que les obres s'executaran en un termini de set anys, el Pla Econòmic Financer contingut al Sobre C posa de manifest que el calendari d'obres previst és de 10 anys.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés