Actualitzat 17/09/2012 19:33

L'administració concursal xifra en 508,65 milions els deutes de Spanair

Un Avión De Spanair
SPANAIR

BARCELONA, 17 set. (EUROPA PRESS) -

L'administració concursal de Spanair, formada per Grup Gispert Advocats i Economistes i Pricewaterhouse Coopers Assessors de Negocis, han valorat els deutes concursals de la desapareguda Spanair en 508.654.113,85 euros, segons un comunicat del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC).

Els més de 508 milions d'euros superen els 474 milions de passiu declarats per la companyia aèria quan ha presentat concurs voluntari de creditors el 30 de gener d'aquest any, dos dies després de la seva fallida.

L'informe provisional, presentat per l'administració concursal el passat 31 de juliol, revela que els actius de la societat estan valorats en 53.887.310 euros, i els crèdits generats des del començament del procediment passen els 78.810.002,58 euros.

D'aquests més de 78,81 milions, la partida més important són les indemnitzacions per acomiadament de personal, una xifra que puja a 76.200.864,10 euros.

Els interessats tenen un termini de deu dies des de la publicació d'aquest informe per a impugnar-lo si ho consideren necessari, i finalitzat aquest termini l'administració concursal haurà de contestar en un nou termini de deu dies a aquestes possibles impugnacions.

Una vegada el Jutjat Mercantil número 10 de Barcelona resolgui aquestes impugnacions, l'administració concursal presentarà l'informe definitiu i serà quan s'obri la fase de conveni o de liquidació, segons la cosa més convenient per als creditors de Spanair, un procés que en global pot durar al voltant de tres mesos.

Tot i això, el fet que els crèdits dels creditors apareguin a l'informe no comporta que vagin a ser cobrats pels interessats, sinó que dependrà que la desapareguda aerolínia disposi de liquiditat.

DEVOLUCIÓ DE BITLLETS

L'administració concursal està negociant, des de la declaració del concurs, la devolució del preu dels bitllets venuts per agències de viatges i no utilitzats pels usuaris.

Amb això es persegueix que Spanair pugui cobrar el preu dels bitllets venuts pels vols no realitzats per augmentar la seva capacitat de pagar crèdits pendents, si bé aquest pagament no podrà destinar-se directament als passatgers que van comprar el seu bitllet i no van poder volar, ja que el pagament ha de seguir l'ordre marcat per la Llei Concursal.

Durant aquest temps també s'han resolt els contractes d'arrendament financer operatiu dels 31 avions de l'aerolínia, el que va suposar estalviar més de 300.000 euros diaris en costos de lloguer i d'aparcament de les aeronaus en els aeroports i la recuperació d'al voltant de dos milions d'euros en garanties.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés