Actualitzat 29/03/2017 22:04

Allianz Seguros preveu triplicar els clients digitals fins a 1,3 milions el 2018, un 40% del total

El pla suposa una inversió de 40 milions d'euros i neix a Espanya i Portugal

BARCELONA, 18 oct. (EUROPA PRESS) -

Allianz Seguros ha llançat un pla de digitalització a Espanya i Portugal amb el qual preveu triplicar el nombre de clients 100% en línia fins al 2018, passant dels 410.000 aquest any --menys del 20% del total-- fins a 1,3 milions, el 40% del total, ha anunciat aquest dimarts el conseller delegat de la companyia, José Luis Ferré, que ha afegit que el model s'exportarà a l'Amèrica Llatina, mentre que la resta de països depenen de l'estratègia de digitalització dirigida des de la matriu alemanya.

En roda de premsa en el nou auditori de la Torre Allianz a Barcelona, ha explicat que Allianz Seguros preveu tenir digitalitzats tots els seus productes per a particulars el 2018 --ara és el 55%--, i que el 50% de les pòlisses s'emetin a través de dispositius mòbils, triplicant el seu número des de 175.000 a 500.000.

Per a aquest pla, la companyia ha invertit 20 milions d'euros en els últims dos anys, i preveu dedicar altres 20 milions en tres exercicis més, amb l'objectiu d'oferir serveis als quals el client ara no té accés, fent-li la vida més fàcil, ha exposat Ferré: "L'objectiu de la digitalització no és estalviar o reduir infraestructura física, és per créixer".

ES MANTÉ L'ASSESSORAMENT PERSONAL

Els nous productes digitals segueixen vinculats a un agent assessor durant i després de contractar, i el client es pot posar en contacte amb l'asseguradora per telèfon, videoconferència, el web corporatiu i l'espai privat en línia de client.

A més, Allianz ha concebut sucursals digitals per a les grans ciutats des de les que els mediadors digitals poden atendre els clients en línia amb totes les eines tecnològiques necessàries: la primera ha estat la de Barcelona, que opera des del març, i aquesta tardor obrirà una altra a Madrid.

PERITATGE DIGITAL I CANALS ALTERNATIUS

Aquest any també ha posat en marxa el peritatge digital per comunicar i valorar la majoria de sinistres de la llar des del telèfon mòbil, amb una aplicació a través de la qual el client pot enviar una fotografia dels danys; des de gener s'han fet més de 14.000 peritatges digitals, i l'objectiu és que s'usin en més d'un 30% dels casos abans de final del 2018.

Ferré ha incidit que els productes digitals són "més simples i intuïtius", cosa que els fa més fàcils de comprar i de vendre: amb els tres segurs digitals actuals, els agents i corredors estalvien un 40% de temps a l'hora de donar un preu per a l'assegurança d'automòbils, un 20% en llar i un 50% en vida risc, i entre finals d'aquest any i principis del 2017 la companyia llançarà quatre assegurances digitals més.

A més, ha creat un equip de Canals Alternatius, que explora noves possibilitats de negoci a través d'innovacions al mercat, com les empreses d'economia col·laborativa.

Allianz ja és l'asseguradora dels usuaris de l'app Drivy, líder a Europa en el lloguer de cotxes entre particulars, i d'Amovens, l'únic portal que combina compartir cotxe i lloguer de vehicles entre particulars.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés