Publicat 28/04/2016 17:49

Alimentaria es consolida com a plataforma internacional de negoci per a l'agroalimentació

Recinto de Alimentaria 2016
EUROPA PRESS

BARCELONA, 28 abr. (EUROPA PRESS) -

Alimentaria, que ha celebrat aquest 2016 el quarantè aniversari i la XXI edició, s'ha consolidat com a aparador del sector agroalimentari, amb 4.000 expositors, i com a plataforma de negoci internacional, ja que ha atret visitants de 157 països --16 més que el 2014--.

Les previsions s'han confirmat i la fira ha atret 140.000 visitants, dels quals 44.000 són internacionals, un 2% més que en l'edició anterior, i la meitat procedeix d'Europa, de França, Itàlia, Regne Unit, Portugal i Països Baixos.

Com a segon gran mercat geogràfic en visitants se situa els Estats Units, seguit de l'Amèrica Llatina --amb Mèxic, Colòmbia, Xile i Perú al capdavant-- i també despunta l'Àsia, amb Japó, Hong Kong i Xina com a referència.

Des d'Orient Mitjà, han crescut els visitants d'Emirats Àrabs Units, i com a visitants de nous països hi ha Tunísia, Algèria, Oman, Kuwait, Aràbia Saudita, Nigèria, Congo i Moçambic.

El president de Fira de Barcelona, Josep Lluís Bonet, ha fet una valoració molt positiva d'Alimentaria 2016, que ha qualificat d'"èxit", i ha afirmat que el saló ha evidenciat la recuperació de la demanda espanyola i s'ha reafirmat com una plataforma per a l'exportació i la internacionalització de les empreses.

A més, Alimentaria ha invitat 800 compradors estrangers d'alt nivell, un 62% més que el 2014, la majoria importadors i distribuïdors d'Europa, Àsia, Amèrica Llatina i Estats Units que han celebrat 11.200 reunions de negocis amb expositors, un 12% més que a la passada edició.

"Aquestes trobades entre compradors estrangers i pimes són importantíssims per a elles, perquè suposen el primer pas per sortir a l'exterior", ha recalcat el president de Fira de Barcelona i també d'Alimentaria.

La pròxima edició d'Alimentaria es farà del 16 al 19 d'abril del 2018 al recinte Gran Via de Fira de Barcelona, i portarà les noves tendències de mercat i en producte, que aquest any han estat un vermut ecològic, embotits sense carn i brioixeria i 'snacks' amb algues, entre d'altres.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés