Actualitzat 20/12/2016 12:57

Alemany (Abertis) demana a l'Estat impulsar un "model harmònic" de concessions d'autopistes

El presidente de Abertis, Salvador Alemany
EUROPA PRESS

"Estem orgullosos de la nostra feina i intentem sortir sempre d'aldarulls jurídics", afirma

BARCELONA, 20 des. (EUROPA PRESS) -

El president d'Abertis, Salvador Alemany, ha demanat aquest dimarts al Govern espanyol que posi un marxa un "model harmònic" de concessions d'autopistes i s'ha posat a disposició del nou Executiu de Mariano Rajoy.

"Confiem que les administracions trobin la manera de posar en marxa un model harmònic que pugui entendre la societat. Si treballen en això i busquen solucions on tinguem algun paper, ens trobaran", ha dit Alemany en la tradicional trobada amb la premsa amb motiu de Nadal.

Actualment, el 70% del volum de negoci d'Abertis procedeix de mercats exteriors, i Espanya suposa el 30% restant: "Volem créixer en el món i ens agradaria seguir creixent al nostre país. Ens tenen a la seva disposició per si de cas som útils", ha insistit.

Ha fet al·lusió a la fallida de les radials i al rescat del túnel sota els Pirineus que uneix Espanya i França per AVE després de fer fallida TP Ferro --l'empresa concessionària a través de la qual les constructores ACS i Eiffage tenien aquesta connexió ferroviària--, una infraestructura amb un deute de 557 milions d'euros.

Cap a les radials, ha dit: "Estem orgullosos de la nostra feina i intentem sortir sempre d'aldarulls jurídics. Vam invertir perquè no podíem quedar al marge encara que no ho veiéssim molt clar. Quan vam veure que no tenia sortida, vam aprovisionar les nostres inversions".

"Intentem sortir de la voràgine perquè és bo protegir una companyia que en un entorn de país genera molta riquesa", ha indicat, i ha afegit que el focus de la qüestió radica en les negociacions entre l'administració i la banca creditora.

El ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ja ha avançat que no ampliarà les concessions que vencin els anys vinents, entre les quals es troben algunes de la companyia catalana.

En concret, el 2019 venç la concessió de la AP-7 en el tram entre Tarragona i Alacant, així com l'AP-4 de Sevilla a Cadis --gestionats tots dos per Aumar--, i també el ram de l'AP-1 entre Burgos i Àlaba --gestionat per Itinere--.

A més, el 2021 guanyen les concessions de les autopistes AP-2 a Barcelona i la AP-7 de La Jonquera (Girona) a Tarragona, gestionades per Acesa.

Amb vista al 2017, Alemany ha assegurat que Abertis seguirà creixent on pugui amb disciplina financera, i ha recordat que el grup de concessions ha tancat operacions "negociades amb total transparència" en països com el Brasil i l'Argentina.

2.700 MILIONS D'INVERSIÓ

Per la seva banda, el vicepresident i conseller delegat d'Abertis, Francisco Reynés, ha destacat que Abertis ha invertit aquest any 1.700 milions en operacions de creixement inorgànic, una xifra a la qual se suma altres 1.000 milions d'inversions en capex.

Reynés també ha destacat l'aposta de la companyia per reduir la mortalitat en les vies que gestiona, i ha indicat que el grup ja acumula una reducció del 15%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés