Actualitzat 24/05/2016 16:28

Ajudes per promocionar el vi fora de la UE

Copa de vino
PIXABAY

BARCELONA, 25 gen. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat ha convocat les ajudes per promocionar els productes vinícoles en mercats de tercers països, corresponents a la campanya 2016-2017.

Aquesta subvenció inclou relacions públiques i publicitat, participació en fires i esdeveniments, campanyes d'informació sobre les denominacions d'origen, indicacions geogràfiques protegides i producció ecològica, així com estudis de mercat, ha informat la Conselleria en un comunicat.

Com a novetat, aquest any la tramitació serà telemàtica i es podrà fer a través de l'aplicació 'Tràmits Gencat', de manera que es facilita i agilita la gestió i la relació amb els beneficiaris.

Els mercats de destí poden ser qualsevol fora de la UE, però es consideren prioritaris països com Austràlia, Brasil, Canadà, Colòmbia, Corea del Sud, Costa Rica, Cuba, Rússia, Singapur, Suïssa, Tailàndia i Qatar, entre d'altres.

Des que es van implantar aquestes ajudes, cofinançades al 50% per la Conselleria i el Fons Europeu Agrícola de Garantia (Feaga), l'interès del sector ha anat creixent, de manera que en la campanya 2014-15 es van efectuar 498 programes amb un pressupost d'inversió de 23,7 milions d'euros.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés