Actualitzat 31/07/2014 17:15

La Generalitat destina 23 milions a 498 programes de promoció del vi i el cava

BARCELONA, 31 jul. (EUROPA PRESS) -

La Conselleria d'Agricultura de la Generalitat ha aprovat la concessió dels programes de promoció de productes vinícoles en tercers països per a la campanya 2014-2015 amb 23,8 milions d'euros d'inversió repartits entre 498 programes de 94 empreses catalanes del sector del vi i el cava.

La Conferència Sectorial d'Agricultura i Desenvolupament Rural ha aprovat el 9 de juny el llistat definitiu dels programes, ha informat aquest dijous la Conselleria en un comunicat.

Les ajudes, finançades íntegrament amb pressupost del Fons Europeu Agrícola de Garantia (Feada), tenen per objectiu fomentar la internacionalització dels vins fomentant la seva competitivitat i el coneixement de les seves característiques i qualitats.

Malgrat que han augmentat els programes de promoció en totes les províncies, la de Barcelona concentra un 65% d'elles. La promoció més àmplia es desenvoluparà al mercat americà --amb 218 programes i 12,8 milions d'euros--, mentre que el mercat asiàtic agruparà 135 programes, i el de països europeus que no són membres de la UE en tindrà 111.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés