BARCELONA, 17 juny (EUROPA PRESS) -
El president d'Agbar, Àngel Simón, ha explicat aquest divendres que la companyia centra la seva estratègia de creixement per als pròxims anys en el negoci privat, especialment la indústria, i l'agricultura, en detriment del negoci municipal.
Ho ha dit en un debat organitzat per l'Associació Espanyola de Directius (AED) sobre 'El directiu en la definició i execució de l'estratègia empresarial', en què també ha participat el conseller delegat de la consultora Everis a Espanya, Fritz Hoderlein.
Simón ha concretat que el negoci municipal representa actualment el 65% del volum de negoci de la companyia, i ha assenyalat que l'objectiu per al 2020 és que es redueixi fins al 50%.
Ha afirmat que el potencial de creixement a l'àmbit privat respon que la indústria és cada vegada més conscient de la necessitat d'estalvi i eficiència en el consum d'aigua, així com també l'agricultura.
"La nostra estratègia és ser protagonistes de la revolució dels recursos i ser-ho en tota activitat del medi ambient, tant en municipalitats com el negoci privat i l'agricultura", ha sostingut.
Ha assenyalat que gran part dels productes i serveis que s'estan oferint a la indústria i l'agricultura provenen d'innovacions aplicades prèviament a l'àmbit municipal, i ha indicat que estan disposats a vendre-les a la competència, així com també a comprar altres innovacions desenvolupades fora de la companyia.
En aquest sentit, ha fet referència a un fons d'Agbar creat fa dos anys per invertir en 'start-ups' que puguin aportar noves tecnologies útils per a la companyia, i ha lamentat que, tot i tenir el fons, no han trobat encara oportunitats en projectes llavor i només una, en el cas d'empreses que busquen finançament per a la fase de comercialització.
EVERIS
El conseller delegat d'Everis a Espanya, Fritz Hoderlein, ha posat èmfasi en la importància de les persones en les empreses, i ha assenyalat que un dels reptes de la companyia és mantenir el talent, ja que cada any el 60% dels treballadors reben ofertes.
Ha assegurat que la millor estratègia per mantenir els treballadors és tenir un projecte de futur clar, i ha afirmat que la companyia contracta 250 persones cada mes a Espanya.