Publicat 12/12/2016 15:00

Aena tancarà al gener la pista principal de l'Aeroport del Prat per a la seva renovació

Barcelona-ElPrat
EUROPA PRESS

El projecte inclou la regeneració del paviment i la instal·lació de 2.000 balises

EL PRAT DE LLOBREGAT (BARCELONA), 12 des. (EUROPA PRESS) -

Aena tancarà la pista principal de l'Aeroport de Barcelona-El Prat entre el 10 de gener i el 5 de febrer de 2017 per executar les obres de renovació d'aquesta infraestructura, que inclouen la regeneració del paviment i la renovació de les balises, entre d'altres actuacions, de manera que El Prat només tindrà actives dos dels seus tres pistes durant 27 dies.

Mentre durin les obres, l'Aeroport del Prat utilitzarà la configuració nocturna també durant el dia, de manera que els avions enlairaran per la tercera pista en direcció a Barcelona i aterraran per la pista transversal des del mar, segons ha informat Aena.

A més, hi haurà tres o quatre dies en els quals s'utilitzarà únicament la tercera pista per a enlairaments i aterratges, quan les obres afectin la zona en la qual es travessen la pista principal i la pista transversal.

El canvi de la configuració habitual reduirà la capacitat operacional de l'aeroport, que passarà de les 72 operacions per hora actuals a 48 operacions per hora durant tot el dia.

ÈPOCA AMB MENYS VOLS

"Tancarem la pista en l'època de l'any amb menys vols, quan s'ha acabat el Nadal i abans que arribi el Mobile World Congress, el període que té menys afectació per a les companyies", ha explicat la directora de l'aeroport del Prat, Sonia Corrochano, en una trobada informativa.

Segons Corrochano, la previsió d'operacions i de seients que han fet les companyies per al mes de gener és semblant a la d'altres anys, per la qual cosa no es preveu una reducció significativa de l'activitat durant el tancament de la pista principal, sinó que les operacions es repartiran en les diferents franges horàries.

Als efectes de la capacitat operacional, totes les actuacions de regeneració del paviment de la pista han estat planificades i coordinades prèviament amb les companyies aèries i amb Enaire, ha indicat Aena.

REGENERACIÓ DEL PAVIMENT

La renovació de la pista inclou la regeneració del paviment, per al que s'utilitzaran 110.000 tones de material; la renovació de l'abalisament, amb la instal·lació de 500 quilòmetres de cable i d'aproximadament 2.000 balises amb tecnologia led, que reduiran en un 40% el consum energètic; la millora i regeneració del paviment de les sortides ràpides, i l'eliminació d'alguns obstacles en la franja de la pista i a l'àrea de seguretat de l'extrem de pista.

La directora de l'aeroport ha explicat que l'última vegada que es va fer una actuació d'aquestes característiques a la pista principal va ser el 2005 i que la vida útil d'una pista aeroportuària se situa entre els 10 i els 15 anys.

ACTUACIONS PRÈVIES

Les obres de renovació de la pista principal, que tenen un cost de 18,7 milions d'euros, van donar començament el mes d'octubre passat amb la instal·lació de dues plantes per fabricar asfalt i d'una campa per a oficines i amuntegament de material.

Entre el 10 de gener i el 5 de febrer es realitzaran les obres més importants, amb el tancament al trànsit de la pista, i els treballs continuaran fins a juliol de 2017 amb la retirada d'obstacles, la neteja i la recollida de material.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés