Actualitzat 07/08/2016 15:53

Adif llança un pla per suprimir els passos a nivell més transitats de la xarxa ferroviària

Uno de los pasos a nivel de la línea R2 a su paso por Montcada
EUROPA PRESS

Amb horitzó d'execució el 2024

MADRID, 7 ago. (EUROPA PRESS) -

Adif ha posat en marxa un pla per suprimir progressivament els passos a nivell que més intensitat de trànsit de vehicles registren d'entre els que encara presenta la xarxa ferroviària convencional espanyola.

El pla, que té un horitzó d'execució fins al 2024, començarà amb l'eliminació d'un primer lot de 74 encreuaments entre carreteres i línies de tren repartits per onze comunitats autònomes.

Adif continua així amb la seva política de successiva eliminació de passos a nivell. La companyia pública encarregada de construir i gestionar les infraestructures ferroviàries ha invertit uns 300 milions d'euros en els últims set anys a suprimir o millorar aquest tipus d'infraestructures, han informat a Europa Press fonts de l'empresa.

En concret, en aquest període ha destinat 220 milions a eliminació d'aquest tipus d'encreuaments, 52 milions més a millorar les proteccions i els sistemes de seguretat i senyalització dels encara existents, i 25 milions més a instal·lar tancaments per evitar l'accés de persones o animals a les línies de trens.

Amb el nou el pla de supressió de passos a nivell 2016-2024 Adif pretén la "progressiva" supressió d'aquells passos a nivell l'ús dels quals per part de vehicles de carretera ha crescut els últims anys "com a conseqüència del desenvolupament urbà de diferents nuclis de població", segons aquestes fonts.

De moment, Adif ha tret a concurs el contracte de redacció de projectes constructius per a la supressió del primer lot de 74 encreuaments. D'ells, 33 corresponen a les vies convencionals i 41 a les vies estretes heretades de l'extinta Feve.

Amb aquest contracte, estimat en 5,84 milions d'euros, l'empresa pública pretén obtenir "la solució tècnica més adequada" per a cada pas a nivell" i comptar en un mateix projecte amb totes les mesures i aspectes necessaris per després emprendre les obres d'eliminació de l'encreuament. Aquests treballs es contractaran en una segona fase, també mitjançant una licitació pública.

ONCE COMUNITATS AUTÒNOMES

La companyia ha tret a concurs la redacció d'aquests projectes de supressió de passos a nivell en nou lots, que agrupen els encreuaments a eliminar en funció de la seva ubicació geogràfica.

Les comunitats en les quals es reparteix aquest primer conjunt de passos a nivell que se suprimiran en el marc del nou pla són Astúries, Galícia, Castella i Lleó, Cantàbria, la Rioja, El País Basc, Comunitat Valenciana, Múrcia, Catalunya, Aragó i Andalusia.

En virtut de l'actual legislació, el trànsit de vehicles que registra un pas a nivell és el factor determinant per decidir si aquest encreuament de la carretera amb una línia de tren s'ha de suprimir o bé tenir diferents nivells de protecció (instal·lació de barreres o semibarreres automàtiques, senyalització vertical, senyals sonors o acústics, entre d'altres).

Segons Adif, els titulars dels passos a nivell són, en la seva majoria, els ajuntaments dels municipis en els quals s'ubiquen, o la corresponent comunitat autònoma.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés