Actualitzat 07/10/2015 17:05

Adicae denuncia CaixaBank perquè torni les comissions dels caixers a no clients

BARCELONA, 7 oct. (EUROPA PRESS) -

Adicae ha presentat aquest dimecres una demanda col·lectiva als jutjats mercantils de Barcelona per reclamar que l'entitat torni als no clients la comissió de dos euros que els va cobrar entre març i setembre per treure diners de la seva xarxa de caixers.

L'Associació d'usuaris de bancs, caixes i assegurances ha estimat l'import total cobrat en aquest temps en uns 16 milions d'euros i ho considera il·legal perquè es cobrava una doble comissió a l'usuari --per part de l'entitat del caixer i per la seva--, ha exposat en un comunicat.

Un portaveu d'Adicae ha explicat a Europa Press que defensen que ha estat una "pràctica abusiva" perquè la llei impedeix cobrar dues comissions per un mateix servei, i ha assenyalat que 350.000 persones han signat contra aquest recàrrec.

CaixaBank va deixar de cobrar aquesta comissió als usuaris el 3 d'octubre, coincidint amb l'entrada en vigor del nou Real Decret Llei que prohibeix repercutir al no client la comissió per usar el caixer, sinó que cal aplicar a l'entitat emissora de la targeta.

Així, la nova normativa avala el model que el propietari del caixer té dret a cobrar pel seu ús, tot i que no al client final, sinó a les altres entitats.

Fins a l'aprovació del Reial Decret Llei, CaixaBank defensava la legalitat d'aquest recàrrec, així com que era informat a l'usuari del caixer a través de la pantalla abans d'acceptar treure diners.

Sobre aquest punt, Adicae argumenta que l'advertència de la pantalla respon a l'obligació legal del deure d'informació, però no equival a un consentiment contractual.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés