Publicat 26/05/2017 10:10

Acusen General Motors d'instal·lar programari maliciós a 705.000 vehicles dels EUA

Seu de General Motors a Detroit
GENERAL MOTORS

DETROIT (ESTATS UNITS), 26 maig (EUROPA PRESS) -

La firma d'advocats Hagens Berman ha interposat una demanda contra el grup automobilístic nord-americà General Motors per utilitzar presumptament "dispositius maliciosos", semblants als que va fer servir Volkswagen, que manipulaven els controls d'emissions a uns 705.000 vehicles dièsel amb el motor Duramax, encara que la companyia assegura que les acusacions són infundades.

Segons indica el despatx d'advocats, l'objectiu de la instal·lació d'aquests dispositius era superar els tests d'emissions, mentre que en condicions reals d'utilització els vehicles afectats emetien entre dues i cinc vegades més òxids de nitrogen (NOx) del permès per la legislació.

D'aquesta manera, la demanda interposada contra General Motors apunta que la companyia va instal·lar aquests dispositius per incrementar la potència i l'eficiència en els seus models i descriu tres dispositius maliciosos diferents que rebutjaven o devaluaven els controls d'emissions al laboratori i explica que aquesta tecnologia va ser desenvolupada en col·laboració amb Bosch.

"Bosch va desenvolupar, va fabricar i va provar la unitat electrònica de control de diesel que va permetre a General Motors implementar els dispositius maliciosos, d'acord amb la demanda. I les unitats de control de Bosch són presents a gairebé tots els vehicles que es troben o suposadament han estat manipulant emissions, incloent Mercedes, Fiat Chrysler i Chevrolet", ha afegit el bufet.

Hagens Berman ha indicat que els models que podrien incorporar presumptament aquests dispositius són els Chevrolet Silverado i GMC Sierra amb motor dièsel Duramax fabricats entre el 2010 i el 2016. Així, la querella destaca que la companyia va poder beneficiar-se d'un increment de vendes en fer més atractius al públic aquests models, que comptaven amb elements que manipulaven els controls d'emissions.

Així, apunta que la corporació va alterar l'ordre tradicional de col·locació dels components de tractament dels gasos de fuita en els vehicles amb el propulsor Duramax. Així, explica que va situar l'SCR per a vehicles dièsel davant el filtre de partícules, la qual cosa li permetia obtenir més potència i eficiència, alhora que superava els tests d'emissions en fred.

"Aquesta situació va fer més atractius i competitius els tot terrenys de General Motors al mercat, i va augmentar-ne les vendes i beneficis. Des del despatx d'advocats van apuntar que aquesta situació provocava una necessitat de regeneració del filtre de partícules i que afectava el tractament dels gasos de fuita, la qual cosa eliminava l'avantatge obtingut.

"En lloc de prendre's el temps per dissenyar un sistema que realment passés els test d'emissions i proporcionés les característiques que pretenia General Motors, la solució de GM va ser instal·lar dispositius maliciosos per proporcionar el màxim control de la contaminació en entorns de prova, per reduir la dosi de SCR, i augmentar les emissions de NOx i la regeneració activa durant la conducció regular. GM va fer els ulls grossos davant el dràstic augment de les mortals emissions de NOx que la seva solució va causar - tot per impulsar les seves vendes i guanys", ha afegit.

Davant aquestes acusacions, la corporació amb seu a Detroit, a l'Estat de Michigan, ha indicat que les reclamacions "no tenen fonament" i ha assegurat que farà el que calgui per defensar-se. "El Chevrolet Silverado Duramax i el GMC Sierra Duramax compleixen amb totes les regulacions sobre emissions dels Estats Units", han afegit.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés