Publicat 12/04/2016 12:47

Abertis diu que Espanya és un objectiu prioritari d'inversió però no únic

Francisco Reynés, Salvador Alemany y Juan María Hernández
EUROPA PRESS

Defensa el model concessional de França, on la companyia invertirà 590 milions

BARCELONA, 12 abr. (EUROPA PRESS) -

Abertis ha assegurat que Espanya segueix sent un mercat prioritari per al grup de concessions, si bé la companyia cada vegada està més oberta a la internacionalització, amb projectes a França, Brasil, Xile, Argentina i Puerto Rico.

"Espanya és per a nosaltres un objectiu prioritari, però no únic", ha dit aquest dimarts en roda de premsa prèvia a la junta d'accionistes el president d'Abertis, Salvador Alemany, acompanyat pel vicepresident i conseller delegat, Francisco Reynés.

Alemany ha contestat així quan li han preguntat per l'estratègia d'Abertis a seguir a Espanya, país on el grup manté un litigi amb el Govern espanyol per l'AP-7 --reclama el pagament de les compensacions sol·licitades per la caiguda del trànsit en aquesta via-- i on pròximament li guanyen diverses concessions.

"No tenim cap problema a invertir a Espanya", ha afegit Alemany, que ha dit que Abertis està oberta a anar a qualsevol licitació al moment en què l'administració espanyola o algunes de les autonòmiques convoquin algun concurs i sempre que l'operació sigui rendible.

Ha defensat que Espanya és un país amb seguretat jurídica, si bé ha apuntat que fa molt temps que no es produeixen licitacions de noves operacions: "No està en mans dels concessionaris fer operacions d'aquest tipus, sinó que les administracions han de concedir-los una prioritat".

Ha reivindicat una vegada més la col·laboració pública-privada com una "gran oportunitat", si bé ha recordat que per això cal la voluntat de mantenir el sistema de peatge per atreure la inversió privada: "Si no hi ha voluntat de peatge, les possibilitats d'inversió en un país es redueixen".

NOU GOVERN A ESPANYA

"Pretenem tenir a la nova legislatura la disposició de buscar operacions a Espanya", ha dit Alemany, que ha indicat que el país viu un moment molt important des del punt de vista concessional i que aprofitarà el canvi de Govern a Espanya per tractar aquesta qüestió amb el nou Executiu espanyol.

En qualsevol cas, Reynés ha declinat que el litigi que la companyia manté amb el Govern espanyol per l'AP-7, per a la que s'ha realitzat una provisió de 862 milions d'euros, no influirà en les negociacions amb el Govern espanyol, ja que el conseller delegat entén aquest litigi com "la millor manera de resoldre les discrepàncies sobre el compliment d'un contracte".

Cap a les radials, Alemany ha lamentat que no s'hagi trobat una solució malgrat la disposició i el diàleg de tots els actors implicats: "Al final d'això si no es dóna forma a la nova legislatura és que aquestes concessionàries acabaran anant a la liquidació i cada pal haurà d'aguantar la seva vela, però encara s'està a temps de trobar una solució intel·ligent".

TRÀFICS

Reynés ha destacat que existeixen bones previsions per al trànsit a Espanya aquest 2016, any per al que s'estima un creixement del 4%, i el primer trimestre va registrar resultats encara més positius, tot i que la companyia no els ha fet públics.

"Aquest any el primer trimestre té l'impacte positiu de la Setmana Santa, que l'any passat va ser a l'abril, però en qualsevol cas el trànsit s'està comportant millor que les previsions que teníem", ha assegurat, i ha afegit que la companyia va reduir un 4% el nombre d'accidents i un 15% el de víctimes el 2015.

FRANÇA: MODEL A SEGUIR

Abertis ha defensat el model de França, país que se situa com el primer per aportació, seguit d'Espanya i Brasil --el 70% dels ingressos i el 66% de l'Ebitda d'Abertis procedeix de fora d'Espanya--.

La filial d'Abertis a França, Sanef, va signar amb el Govern francès el Pla Rellanci, pel qual la concessionària invertirà 590 milions d'euros a la seva xarxa d'autopistes a canvi de l'extensió mitjana de les seves concessions a dos anys i sis mesos.

Abertis també ha arribat a Brasil acords pels quals la seva filial en aquest mercat, Arteris, invertirà 91 milions de reals brasilers a la seva concessionària Autovies a canvi de l'allargament de la concessió, i està en negociacions per a operacions similars a Xile, Puerto Rico i Argentina.

En paral·lel, el grup de concessions també està analitzant oportunitats de negoci a Amèrica del Nord i Europa, i manté negociacions exclusives per obtenir el 51% de A4 Grup d'empreses, que té la concessió de les autopistes italianes A4 (Brescia-Padova) --de 146 quilòmetres-- i A31 (Vicenza-Piovene-Rocchette) --de 142--.

Reynés ha declinat, per motius de confidencialitat, aportar detalls sobre aquesta operació, per la que el termini de negociació finalitza aquest 22 d'abril, i la compra d'aquestes autopistes suposaria el retorn del grup a Itàlia cinc anys després que vengués la participació que tenia a Atlantia després de no prosperar l'operació de fusió amb aquesta firma que es va plantejar el 2006.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés