Publicat 10/02/2016 14:08

Abertis apunta a Nord-amèrica amb el seu negoci d'autopistes

Autopista Central de Chile, de Abertis
ABERTIS

Ofereix el 8,2% del seu capital en autocartera, valorat en 1.000 milions, a canvi de noves autopistes

MADRID, 10 febr. (EUROPA PRESS) -

Abertis analitza actualment la compra de sis autopistes, alguna d'elles a l'Amèrica del Nord, un mercat estratègic en què el grup busca posicionar-se des de fa anys, si bé deixant de moment al marge els Estats Units.

El grup de concessions, que assegura tenir capacitat d'inversió de 4.000 milions d'euros, emmarca aquestes eventuals adquisicions en l'estratègia de creixement que aborda a l'empara del seu pla de negoci a 2017.

En concret, Abertis estudia l'adquisició de dues autopistes a Europa Occidental, addicionals a la compra de la via de pagament que negocia comprar des de fa diversos mesos a Itàlia.

Els altres tres projectes sota anàlisi estan a Amèrica, incloent el Nord del continent, un objectiu històric de la companyia, si bé deixant al marge els Estats Units, després que els últims anys el grup licités per varies vies que finalment no va aconseguir, com la Indiana Toll Road o la Chicago Skyway.

En el cas de l'Amèrica Llatina, Abertis descarta invertir al Brasil més import que el fixat per contracte per a les millores de les autopistes que ja controla al país. En la banda oposada, ha destacat l'Argentina com un potencial nou mercat, segons ha assenyalat el director financer de la companyia, José Aljaro, durant la presentació dels resultats anuals del grup.

La companyia participada per Criteria Caixa Holding i OHL està disposada a obrir el seu capital a nous socis a canvi d'incorporar noves vies a la seva cartera.

ACCIONS PER AUTOPISTES

Així, Abertis ha plantejat en alguna de les operacions que negocia 'pagar' les noves vies amb les accions pròpies que té en autocartera. Es tracta de títols representatius del 8,2% del seu capital i valorats en uns 1.000 milions d'euros en funció dels actuals preus de mercat.

En aquest cas, el grup de concessions reeditaria el mateix sistema que ja va utilitzar el desembre del 2012, quan va acordar cedir a OHL un percentatge del seu accionariat a canvi de les autopistes que la constructora tenia a Xile i el Brasil.

Fonts de companyia de concessions van descartar a Europa Press que negociï un altre cop amb la companyia que presideix Juan Miguel Villar Mir alguna de les compres d'autopistes actualment sota anàlisi.

Abertis sospesa utilitzar l'autocartera per a operacions corporatives tot i que assegura tenir un balanç "sòlid, net i sanejat" i d'haver aconseguit un "rècord" en el seu ritme de generació de caixa de 3.162 milions en 2015, que espera mantenir el 2016.

El grup va garantir a més que les seves inversions sempre respectaran el seu principi de prudència financera i el seu compromís de mantenir l''investment grade'.

A les eventuals adquisicions d'autopistes es poden afegir els 2.000 milions d'euros que la companyia negocia fer en les vies que ja compte en diferents països (Xile, Brasil i Puerto Rico) mitjançant la consecució d'acords amb els respectius governs per aconseguir a canvi pujades de peatge o extensions de terminis de concessió.

Per al 2016, Abertis preveu fer una inversió d'uns 1.000 milions, destinats a les millores de les vies del Brasil i França ja acordades amb les administracions i a la construcció de tres satèl·lits que la seva filial Hispasat preveu llançar entre 2016 i 2017.

"Preveiem un exercici 2016 prometedor pel que fa a resultats i finançament, però també pel que fa a les perspectives de creixement de la companyia", ha assegurat el vicepresident i conseller delegat de l'empresa, Francisco Reynés. "Aquest grup segueix viu i emprenent projectes", ha conclòs.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés