Publicat 23/04/2017 12:27

AB-Biotics maximitzarà el seu negoci als Estats Units perquè suposi el 40% dels seus ingressos

Miquel Àngel Bonachera i Sergi Audivert
AB-BIOTICS

   La companyia preveu entrar en beneficis en 2018

   BARCELONA, 23 abr. (EUROPA PRESS) -

   La biotecnològica catalana AB-Biotics s'ha marcat com a objectiu "maximitzar" el seu negoci als Estats Units, que actualment aporta el 10% dels ingressos, perquè aquest mercat passi a tenir un pes del 40% a mig termini.

   En una entrevista d'Europa Press, el conseller executiu i cofundador d'AB-Biotics, Miquel Àngel Bonachera, ha explicat que els Estats Units és el principal mercat de probiòtics del món, per la qual cosa la companyia té "molt recorregut" en aquest país, on manté 18 negociacions en curs per al llançament dels seus productes.

   Precisament en aquest pla de creixement s'emmarca la compra al febrer per part de la biotecnològica catalana d'un 10% de la companyia nord-americana de nova creació Access DX Laboratory, que proporcionarà solucions genòmiques integrades que faciliten als metges les anàlisis de dades expertes necessàries per prendre decisions de teràpia més informades.

   Amb aquesta operació, AB-Biotics entra a formar part de l'accionariat d'Access DX Laboratory i adquireix més visibilitat al mercat biotecnològic dels Estats Units, on segueix incrementant la seva presència després de l'obtenció al gener d'una nova patent per a la comercialització del seu producte AB-Dentalac.

   De fet, la companyia va desembarcar als Estats Units en 2015 gràcies a un acord amb Jarrow Formulas, amb seu a Los Angeles, per a la venda en aquest mercat d'AB-Dentalac, indicat per protegir l'esmalt dental i reduir els bacteris causants del mal alè.

   AB-Biotics també ha tancat recentment un acord amb la companyia Einsof Biohealth, amb seu a Miami, per comercialitzar dos probiòtics de l'empresa catalana a l'àmbit de la flora intestinal.

   Un altre dels productes que la biotecnològica comercialitza als Estats Units és Neurofarmagen, que permet realitzar un tractament personalitzat sobre la base del perfil farmacogenètic del pacient en malalties psiquiàtriques i neurològiques, com la depressió i l'esquizofrènia, i que ja es ven en 25 països.

   Juntament amb els Estats Units, la Xina és un altre dels reptes per a la companyia, que també està creixent a Llatinoamèrica, Àsia, Austràlia i l'Iran, on al març va tancar un acord amb la farmacèutica Tasnin Pharma per llançar cinc productes en menys d'un any: "Tenim països més que suficients per consolidar la companyia, però volem créixer intensament als Estats Units i a la Xina".

70% INTERNACIONAL

   AB-Biotics, els ingressos del qual procedeixen en un 70% de mercats exteriors --principalment Europa--, compta actualment amb 74 acords signats en 66 països, i en 38 d'aquests mercats la companyia ja ha llançat el seu producte.

   Després de tancar l'exercici 2015 amb unes pèrdues d'1,23 milions d'euros, la biotecnològica preveu entrar en beneficis en 2018 gràcies al tancament d'acords de comercialització internacionals.

   Amb seu a Esadecreapolis, a Sant Cugat del Vallès (Barcelona), i amb una plantilla de 25 persones, AB-Biotics destina el 30% de les seves vendes a R+D, i basa el seu negoci en el microbusiness, amb contractes de cada producte a cada país.

   Els principals accionistes d'AB-Biotics, que cotitza al Mercat Alternatiu Borsari (MAB) des de 2010, són Bonachera i el cofundador Sergi Audivert, que controlen un 10,11% de la companyia; el seu president, Luis Sánchez-Lafuente, que ostenta un 8,6% al que se suma un altre 1,21% indirecte a través de la societat Bio Littletec, i els segueixen la família Fradera, amb un 5,2% a través de Seed Capital Fund, i l'ICF amb al voltant d'un 3,88%.




www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés