A tot Espanya el principal repte és la incertesa política
BARCELONA, 12 oct. (EUROPA PRESS) -
El 84% de les empreses familiars de Catalunya ha elevat les seves vendes durant l'últim exercici, per sobre de la mitjana del 75% a Espanya, segons el cinquè Baròmetre de l'Empresa Familiar, elaborat per KPMG en col·laboració amb les Associacions Territorials vinculades a l'Institut d'Empresa Familiar.
El document també indica que un 6% de companyies familiars catalanes reconeix haver disminuït la seva plantilla l'any passat, respecte del 7% que ho ha fet a nivell estatal, ha informat KPMG en un comunicat.
A tot espanya, el 70% dels enquestats mostra una impressió positiva de la situació econòmica que tindrà la seva companyia en els pròxims 12 mesos.
Les prioritats són la millora de la rendibilitat (55%) i l'augment de la facturació (52%), tot i que guanyen pes la innovació (21%) i el talent.
Per al soci responsable de les oficines de KPMG a Catalunya, Balears i Andorra de KPMG a Espanya, Fernando Serrate, l'empresa familiar catalana "és conscient que la inversió en innovació i talent és un pilar fonamental per mantenir-se competitiu i seguir creixent als nivells que ho ha fet els últims anys fins a col·locar-se en una situació de lideratge a nivell europeu".
Les bones perspectives a un any vista fan que un 84% de les empreses prevegin plans d'inversió, enfocats a desenvolupar l'activitat principal de la companyia (78%), a implementar noves tecnologies (52%) i a obrir mercat a l'exterior (47%).
Respecte a reptes, el principal per a l'empresa familiar espanyola és la incertesa política de l'últim any (55%), seguit de l'augment de la competència (47%) i la disminució de la rendibilitat (35%).