Actualizado 01/12/2015 18:14

El 59% del peix comercialitzat a Mercabarna és originari de les costes espanyoles

Mercabarna organiza una jornada para poner en valor el pescado de proximidad
EUROPA PRESS

BARCELONA (BARCELONA), 1 des. (EUROPA PRESS) -

El peix originari de les costes espanyoles ja representa el 59% del total del peix comercialitzat en Mercabarna, on la presència dels productes nacionals ha augmentat significativament en els últims deu anys.

El 2004, el peix originari de les costes espanyoles representava el 44% de les vendes del Mercat Central del Peix de Mercabarna, una xifra que el 2014 havia augmentat ja fins al 59%.

En canvi, el peix procedent dels països comunitaris ha baixat del 36% al 22%, i el de tercers països ho ha fet del 20% al 19%, segons s'ha donat a conèixer aquest dimarts en el marc d'una jornada organitzada pel Clúster Alimentari de Barcelona, el Clúster Acuiplus i Mercabarna.

Actualment, en les costes espanyoles es produeixen unes 300 espècies marines, tot i que els ciutadans només coneixen unes seixanta i consumeixen de manera habitual una desena.

Segons el secretari de la Federació Nacional Catalana de Confraries de Pescadors, Mario Vizcarro, "aquest desconeixement provoca que només hi hagi demanda d'aquestes poques espècies per part dels consumidors i, per tant, que siguin aquestes poques les que pesquin els pescadors, la qual cosa és insostenible".

Durant la jornada, el director general de Mercabarna i president del Clúster Alimentari de Barcelona, Josep Tejedo, ha explicat que "el peix de cultiu ja suposa el 23% del total de peix fresc que es ven a Mercabarna, amb una clara tendència a l'alça des de 2011".

Per la seva banda, la investigadora de la Xarxa de Referència d'R+D+I en aqüicultura de la Generalitat, Rosa Flos, ha presentat un estudi que indica que els consumidors "perceben el peix d'aqüicultura com més saludable perquè ha passat més controls sanitaris que el salvatge", però ressalten aspectes negatius com el desconeixement de com s'alimenta el peix de cultiu, el que els genera desconfiança.

La jornada ha comptat també amb la participació de l'Associació de productors de cultius marins d'Espanya (Aspromar), Javier Ojeda, i de la investigadora de l'Institut d'Investigació i Tecnologia Alimentària (IRTA), Anna Claret.

Segons ha informat Mercabarna, entre les principals conclusions de la trobada està la necessitat d'informar millor al consumidor en el punt de venda perquè conegui les espècies que compra i les seves procedències, formar als ciutadans perquè siguin coneixedors de la diversitat dels peixos de les costes espanyoles o crear un registre per reconèixer el peix de proximitat.

El contingut d'aquesta notícia està elaborat en col·laboració amb l'Ajuntament de Barcelona

Ajuntament de Barcelona


Barcelona Economies



Contingut elaborat amb la col·laboració de l'Ajuntament de Barcelona






www.aldia.cat és el portal d'actualitat i notícies de l'Agència Europa Press en català.
© 2024 Europa Press. És prohibit de distribuir i difondre tots o part dels continguts d'aquesta pàgina web sense consentiment previ i exprés